Předvánoční úklid

Předvánoční úklid

Vánoce jsou za dveřmi a nás čeká kromě mnoha příjemných zážitků i řada nepříjemných povinností. Jedná se především o domácí úklid, který nám ve vypjaté předvánoční atmosféře může docela dobře způsobit psychický kolaps. Často ho kvůli pracovnímu zaneprázdnění stále odkládáme, až jsme úplně na zhroucení a voláme...

Vánoce jsou za dveřmi a nás čeká kromě mnoha příjemných zážitků i řada nepříjemných povinností. Jedná se především o domácí úklid, který nám ve vypjaté předvánoční atmosféře může docela dobře způsobit psychický kolaps. Často ho kvůli pracovnímu zaneprázdnění stále odkládáme, až jsme úplně na zhroucení a voláme úklidovou firmu. Ke vší smůle však zjistíme, že jsou v předsvátečním čase všechny termíny již obsazené a chceme se věšet. Abychom se podobné stresové situaci vyhnuli, měli bychom si úklidové služby objednat s dostatečným předstihem. Pokud jsme to ještě neudělali, je skutečně za pět minut dvanáct.

Co všechno si můžeme objednat?
Dá se říci, že 90 % zákazníků si před vánočními svátky objednává mytí oken a čištění koberců, i když nabídka služeb je daleko širší. Můžeme si domluvit vyprání záclon nebo závěsů včetně sundání a pověšení, stírání prachu, čištění židlí a sedaček, mytí a leštění parket a řadu dalších domácích prací. Patří sem třeba mytí radiátorů, dveřních rámů, obkladů v koupelně, umyvadel či vany, kuchyňské linky a lednice…. Zkrátka veškeré domácí práce, se kterými bychom se jinak museli potýkat sami. Některé firmy dokonce vysílají své pracovnice, které vám doma všechno vyperou a vyžehlí. Majitelé rodinných domků si často rovněž objednávají úklid chodby, zametání cestiček, odsávání vody nebo úklid chodníku.

Jak postupovat?
Především bychom si měli pospíšit, protože větší firmy většinou provádějí v této době úklid kanceláří, takže během prosince už na nás zbudou pouze drobní živnostníci, kteří však většinou neposkytují tak širokou škálu služeb a obvykle se soustřeďují na mytí oken a čištění koberců.

Vybírat můžeme podle inzerce ve Zlatých stránkách, časopisech nebo na Internetu. Kromě nabízených služeb nás určitě budou zajímat i ceny, a tak si raději obvoláme více firem. Nenechme se však ošálit příliš lacinými nabídkami, protože v nich často není zahrnuta doprava ani spotřeba chemických prostředků a samozřejmě i DPH. Zajímejme se proto i o tyto položky, protože po jejich připočtení bude výsledná cena úplně jiná, než se jevila zpočátku.

Všeobecně platí zásada, že si menší zakázky objednáváme pokud možno u blízkých firem, aby se nám nestalo, že zaplatíme 100 Kč za vyčištění desetimetrového koberce a k tomu dáme 200 Kč či více za dopravu. Některé firmy ve větších městech však cestovní poplatky vůbec neúčtují a platíte pouze za odvedenou práci.

Přibližné ceny
U mytí oken, čištění koberců a ostatních ploch je většinou stanoven poplatek podle plochy a u většiny firem se pohybuje okolo 10 Kč za 1 m2. Co se týká sedacího nábytku, přijde nás vyčištění běžné pohovky se dvěma křesly přibližně na 200 Kč. Pokud se spokojíme s těmito základními službami, zaplatíme za úklid klasického panelákového bytu 2 + 1 o rozloze kolem 40 m2 od 1.600 do 2.000 Kč.

Ostatní práce, jako je například stírání prachu, mytí dveří, vany, lednice nebo dřezu…, tedy veškerou činnost, která se nedá přesně změřit, platíme v hodinové sazbě. Ta se v současné době pohybuje okolo 110 Kč za jednu hodinu. Praní prádla a žehlení je většinou o něco dražší, obvykle si firma počítá okolo 120 Kč za hodinu. Ceny se obvykle uvádějí bez DPH, které v současné době představuje 5 %.

Převzetí zakázky
Vzhledem k tomu, že kvalitu úklidových prací s odstupem času už nelze spolehlivě prokázat, je potřeba si všechno pečlivě zkontrolovat. U větších zakázek většinou chodí na revizi mistr, za práce menšího rozsahu si ručí sám pracovník. Obvykle vám předloží doklad, kde svým podpisem potvrdíte, že práce trvala tolik a tolik hodin a byla provedena v pořádku. Některé firmy dokonce nabízejí dotazník, kde práci příslušného pracovníka ohodnotíte jako ve škole.

Drobní živnostníci se obvykle řídí vlastními pravidly, takže veškeré připomínky musíme projednat pouze s nimi a v případě nespokojenosti se okamžitě domluvit na nápravě.

Pokud by vám příslušný pracovník nechtěně shodil sošku nebo způsobil jinou škodu, nespoléhejte na sliby a trvejte na okamžitém sepsání protokolu. U velkých úklidových firem by to neměl být problém, protože jsou v převážné většině pojištěny na částku, která mnohonásobně převyšuje hodnotu vašeho bytu, u živnostníků pak závisí na serióznosti každého jednotlivce.

Způsob platby
Za odvedenou práci obvykle zaplatíme na místě příslušnému pracovníkovi, který nám předá účet s razítkem. Zde by měla být uvedena velikost vyčištěné plochy nebo počet odpracovaných hodin a DPH. Po předchozí dohodě lze rovněž platit složenkou nebo převodem z účtu.

-šum-
Připraveno ve spolupráci s firmou RPM Service

Komentáře

Načítám komentáře...

  • Interiéry
  • Autor:
  • Vydáno:

Doporučujeme

Hledáte spolehlivou firmu na sádrokartony?

Zadejte si poptávku v kategoriích: sádrokartony,úklidové práce.
Najdeme Vám ověřené firmy a řemeslníky s referencemi od zákazníků jako například: Pokoj z půdy, sádrokartonové obložení, zateplení, Sádrokarton, příčky (60m2) a podhledy (80m2), Půda v novém kabátě........