Charles a Ray Eams, design 1951Poválečné roky v Evropě charakterizovala především touha po bezpečném a poklidném životě. Díky finanční a materiální pomoci Spojených států amerických se válkou zničené krajiny ekonomicky poměrně rychle vzpamatovaly. V módě a názorech na pokrokovost určovaly i v Evropě trend Spojené státy. Auta, ledničky, televizory, pračky a magnetofony se staly všeobecně dostupnými, zaplavily domácnosti a zaujaly místo oblíbených společníků pro volný čas. Výsledky válečného snažení a vývoje v oblasti plastů byly v tomto období aplikované na civilní účely – každý den se tak rodily nové objevy, jako například nylonové punčochy nebo sedací nábytek z plastu. Plastické hmoty jako polyester nebo polyamid jsou lehko tvarovatelné, mají malou hmotnost, mohou nahradit nebo imitovat jiné materiály, a tak se ideálně hodí pro průmyslovou produkci spotřebního výrobku. Módní kruhy zaznamenaly ještě výraznější změny a spolu s designem nerecyklovatelných produktů umožnily i triumfální nástup plastických hmot, které se staly výzvou pro designéry. Marshmallow, George Nelson, design 1956V roce 1957 byla založena první profesionální asociace průmyslového designu Associazione per il Disegno Industriale (ADI). Její průkopníci jako Achille Castiglione, Marco Zanuso, Ettore Sottsass a Gió Ponti vytvořili pevné základy pro mezinárodní reputaci italského designu, který byl brzy považován za vzor kreativního, imaginativního přístupu k problémům designu výrobku. Ant, Arne Jacobsen, design 1952Mimo italských návrhů upoutal pozornost i skandinávský design. Jednoduchý a velmi kvalitní nábytek designérů Arneho Jacobsena nebo Hansa Wegnera vytvořil novou interpretaci skandinávské tradici zpracování dřeva a na rozdíl od mnohých tehdejších krátkodobých a eklektických návrhů vybudoval most mezi modernizmem a padesátými roky. Hnutí Ulmská škola, kterého základy v roce 1955 položila škola designu v německém Ulmě, přijalo přísně racionální přístup bauhausu. Představitelé tohoto směru ve spolupráci se společností Braun vyvinuli koncept corporate identity, kterého cílem bylo pokrýt nejen celou škálu produktů, ale i všechny sféry společnosti. Herry Bertoia, design 1952-3Jihoamerický design nábytku se vytvořil díky výrazné konkurenci mezi firmami Herman Miller a Knoll. Zatím co Herman Miller spolupracoval s Charlesem Eamsem a Georgem Nelsonem, firma Knoll kromě jiného uvedla i designy Eera Nelsona a Harryho Bertoiu. Téměř v tom samém čase vytvořil Eams a Berylia první židle z drátěného pletiva. Rozdělení židle na ergonomický sedák a podstavec, který často působí křehkým dojmem, představovalo novou linii, kterou v mnoha svých návrzích z padesátých let sledoval především Charles Eams. Tyto kolážovité kombinace kontrastních prvků jsou uměním období, v kterém byli představiteli podobných trendů i Joan Miró, Alexander Calder nebo Jean Arp. -las-