I když je Philippe Starck zřejmě nejpopulárnějším „koupelnovým“ designérem, špičkové značky produkující sanitární keramiku, obklady a dlažby nebo baterie se dnes pyšní vícerými jmény slavných designérů a architektů. Tato lukrativní oblast jim nabízí obrovský prostor na kreativitu, a zákazník tak může mít koupelnu od svého oblíbence – Marca Newsona, Renza Piana nebo Antonia Citteria. Architekt a designér Antonio Citterio žije a pracuje v Miláně. Od roku 1972 spolupracuje s italskými a mezinárodními společnostmi jako produktový a průmyslový designér. Kromě jiných ocenění mu byla v roce 1987 a 1995 v rámci Milánského Trienále udělena cena „Compasso d´Oro“, mnohé jeho produkty jsou vystavené v Muzeu moderních umění v New Yorku nebo jsou trvalou součástí stálé výstavy v Centru Pompidou v Paříži. Od roku 1999 vyučuje na Akademii architektury univerzity v Mendrisiu, v italské části Švýcarska. 500 od Keramagu Mimořádně úspěšnou koupelnovou sérii „500 by Antonio Citterio“ představila firma Keramag v roce 2002. Název série je odvozený od rozměru 500 mm, který sehrává klíčovou úlohu v šířce nebo rozpětí skoro u všech modelů. Celou kolekci charakterizuje harmonické spojení prostorově úsporných tvarů se skulpturálním puristickým designem, společným jmenovatelem je čistá geometrie formy a přísná logika funkčnosti a uspořádání (například praktický hluboký umývací prostor na šířku úsporných umyvadel). Díky rozměrům a tvarování umožňuje „500“ optimálně využít místnost a dokáže nabídnout nejvyšší komfort i na nejmenším prostoru. Kompaktní tvary, pomocí kterých se nároky sanitární keramiky na prostor zredukovaly na minimum, současně prospívají i hygieně a jednoduchosti její údržby. Série „500 by Antonio Citterio“ byla v letošním roce rozšířena o 6 nových modelů umyvadel – počet jejich variant tak stoupl na 13, což dává široké možnosti při zařizování opravdu jakékoliv koupelny. Axor Citterio Firma Hansgrohe představila novou sérii značky Axor, vytvořenou Citteriem, na veletrhu ISH ve Frankfurtu v roce 2003. Antonio Citterio zde přisoudil koupelně vysokou důležitost a charakterizuje ji jako obytný prostor bohatý na design, který si pro svou úlohu v životě člověka zaslouží i výjimečné postavení v rámci bytu. „Na začátku byl prostor…,“ vyhlašuje Citterio a rozděluje své úvahy o prostoru do dvou kategorií – v jedné jsou nutnosti, jako umístění vany, umyvadla, sprchy a WC; v druhé nadstavba, do které patří rituál očisty těla a duše. Úvahy o nadstavbě jsou stejně tak důležitou součástí návrhu koupelny jako úvahy o jejích nutných součástech. Při koncepčním řešení koupelny s plochou 6, 9 a 12 m2 kladl důraz na umístění nejobjemnějšího prvku – vany v prostoru a vyřešení její integrace s umyvadlem. Ani při designérské úloze v sobě nezapřel architekta a prostorové myšlení. Zařizovacím předmětům přidělil čisté geometrické formy, přičemž v prostoru koupelny velmi harmonicky spolupůsobí hranaté s oblým. Celkové prostorové řešení podporuje i výrazný a elegantní design baterií. Protože voda je bohatství, a tak je s ní třeba i zacházet, povznesl pouštění vody na rituál a k návrhu baterií přistupoval jako k návrhu šperků (použil například vzácné materiály, jako je platina). V designu vodovodních baterií překročil hranice kruhu a dal jim hranatý tvar – od průřezu výtoku až po ovládací páky a kohoutky. Pod značkou Axor Citterio je prezentováno celkem 70 jednotlivých produktů: Armatury pro umyvadla, bidety, vany a sprchy: vše v charakteristicky pravoúhlých tvarech pro různé varianty použití, a to jako pákové baterie, 3-otvorové baterie s křížovými nebo pákovými držadly a destičkou nebo jako 4-otvorová vanová baterie. Horní sprchy s přizpůsobenou podomítkovou armaturou nebo se sprchovým systémem pro instalaci na omítku, která jako Showerpipe dodává celé koupelně nezaměnitelný ráz. Všechny výrobky linie Axor Citterio jsou k dodání nejen v osvědčeném provedení "chrom", ale také - poprvé u značky Axor - s galvanicky nanášeným platinovým povrchem, jako u vysoce kvalitních klenotů. -las-