HOME OFFICE: zařiďte si domácí kancelář

HOME OFFICE: zařiďte si domácí kancelář

Autor:

Zdroj: Shutterstock.com

Pracovat z domova je v současné době stále běžnější, a to nejen pro mnoho živnostníků, ale i pro stále více zaměstnanců, jejichž firmy nabízejí někdy částečně, někdy zcela práci na tzv. home office. Jak si domácí kancelář zařídit, aby se vám v ní dobře a efektivně pracovalo?

Výhodou home officů je často možnost řídit si čas a práci podle svého, nevýhodou je, že nás od práce může odvádět víc podnětů než v běžné kanceláři. Je proto důležité zařídit si domácí kancelář tak, abychom byli co nejméně rušeni od práce a soustředění, a přitom aby naše malá kancelář byla příjemná, protože v ní budeme trávit hodně času.

Tady je několik tipů, jak si svůj home office efektivně, a přitom útulně zařídit a na co si dát při vybavování pozor.

1. Pokud máte pro svůj home office vyhrazenu jednu místnost v bytě nebo v domě, máte z velké části vyhráno. Pokud máte možnost jen pracovního koutu, dbejte na to, aby vaše místo bylo daleko od televize, protože ta bývá nebezpečným lákadlem. I když to může znít nepravděpodobně, zapnutá televize rapidně snižuje vaši pracovní produktivitu. Stejně tak by pracovní prostor neměl být součástí ložnice, protože ta je určena pro relaxaci a pracovní věci v ní nemají co dělat.

2. Pracovní stůl umístěte pokud možno k dennímu světlu. Je pro vaše oči nejzdravější. Pokud to není možné, dbejte na kvalitní osvětlení, ideální je kombinace stropního světla a kvalitní stolní lampy. Velmi oblíbené v současné době jsou stoly, jež mají vyvýšené místo pro monitor, výsuvné poličky pro klávesnici a disponují spoustou zásuvek, skříněk a poliček, a to jak ve spodní, tak i v nástěnné části.

3. Stejně jako dobrý pracovní stůl je důležité vybrat si kvalitní pracovní židli, neboť na ní budete trávit hodně času. Je nezbytné, aby byla pohodlná a praktická, aby vás z ní už po pár dnech nebolela záda. Jakou židli vybrat, se můžete dočíst zde.

4. Nezapomínejte na dostatek úložných prostor. V současné době není problém koupit různé policové a skříňkové systémy, které zapadnou do jakéhokoliv designu, takže je lze zkombinovat s pracovním stolem, a pro vás je potřeba, abyste pro každý papír nemuseli odbíhat do jiných místností.

5. Rovněž tak se snažte mít v dosahu všechny kancelářské potřeby, které jsou pro vaši práci důležité. Vyhraďte jim speciální místo na stole nebo v zásuvce, ať je máte kdykoli po ruce. Pokud si potrpíte na barvy a útulnou atmosféru, využijte toho a kupte si kancelářské potřeby v zajímavých designech a barvách. Kromě praktičnosti ještě dodají vašemu home officu veselý a zajímavý styl.

6. Speciálně ženy, ale i řada mužů má ráda kolem sebe živé květiny. Nezapomínejte na ně. Vaší domácí kanceláři dodají na útulnosti, jejich zelené listy působí relaxačně na lidskou mysl a budete mít pocit, že nejste zavřeni v kanceláři, ale že jste v pohodlí domova.

7. Není pravda, že nástěnka patří jen do dětského pokoje na výkresy a obrázky. Pořiďte si ať už magnetickou tabuli, nebo klasickou špendlíkovou nástěnku a brzy oceníte její praktičnost. Můžete si na ni připevnit vzkazy, grafy, poznámky, a pokud máte děti, jistě na ní najdete i místečko pro jejich výtvor vám na památku.

Kromě vnějšího vybavení vaší kanceláře je důležité také vaše vnitřní nastavení. Uvědomte si, že i když pracujete z domova, stále to znamená, že pracujete. Stanovte si pracovní dobu, kterou budete dodržovat, a „do práce“ choďte upravení a oblečení, nikoli v pyžamu. Na svém stole si udržujte pořádek, jako byste byli v kanceláři, a stejně tak si stanovte pauzy na oběd nebo na kávu. A přestože pracujete z domova, snažte se alespoň některý den v týdnu pracovat v kanceláři, abyste byli v kontaktu se svými kolegy a z domácího prostředí „se nezbláznili“.

Komentáře

Načítám komentáře...