Autory jsou architekti Jan Fousek a Daniel Pexa z ateliéru FADW. Původní, historická část domu v přízemí je provedena v mírně tmavších materiálech a povrchových úpravách ploch i nábytku. Stěny jsou pojednány tradičními štukovými točenými omítkami, interiérem prostupují i původní kamenné detaily načervenalého pískovce. Nová část přízemí (jež vznikla z historické maštale a kolny) a podkroví (které bylo kompletně nově provedeno) jsou modernější, vzdušné a interiérové prvky jsou světlejší. Stěny a stropy jsou v hladkých bílých stěrkách.

Ústředním prostorem domu je velká světnice v přízemí, velkorysý prostor sdružující převážnou část aktivit obyvatel. Obsahuje odpočinkovou část s velkou atypickou pohovkou, jídelní kout s masivním stolem i dlouhou kuchyni. V přízemí jsou dále dvě ložnice – rodičovská a dětská, obě jsou přístupné přes společnou koupelnu, což byla daň původní dispozici a ústupek běžným standardům, aby velikost koupelny nebyla minimalizována. Přízemí ještě obsahuje samostatná WC, chodbu se schodištěm do podkroví a technické zázemí. Podkroví dominuje chodba, která je částečně knihovnou s panoramatickým výhledem do okolí. Chodbu doplňují dvě ložnice, koupelna a půda/herna.

Detaily evokující historická řešení se objevují na nečekaných místech - větrací otvory pro lednici, členění hladkých ploch dveří gravírovaným vzorem, jež vychází z tradičního konstrukčního řešení dveřních křídel. I v plochách atypických nábytků je spodní podlaží záměrně provedeno v tmavším, zemitějším odstínu dýh i lakování, podkroví je naopak barevně "lehčí", ve světlých tónech běleného dubu a bílém laku. Dřevěné prvky na nábytku byly také záměrně upravovány, aby bylo dosaženo rustikálního naturalistického, až hrubého vzhledu bez použití tradičních zdobných prvků. Byly záměrně vybírány dubové dýhy s výraznou kresbou, s lokálními změnami v odstínu, s výraznými suky.

Dýhy byly navíc kartáčovány a se stopami katrování. Poměrně ovlivňujícím prvkem pro barevné a materiálové řešení byla původní vnitřní kamenná ostění díky jejich načervenalé barvě. Z důvodu estetického sladění s ostatními prvky interiéru pak autoři změny odladili barevnost dřevěné dýhy, zkombinovali barvy laků (neutrální šedé a bílé odstíny), za kuchyňskou linku nakonec po dlouhých debatách použili načervenalé dlaždice s „patchwork“ vzorem.