Štěňata jsou podobně jako malé děti velmi hravá a okusováním všeho okolo poznávají svět. Navíc jim v určité fázi rostou zuby a díky ožužlávání různých předmětů se lépe prořezávají. Problém ovšem je, když se pustí do obsahu botníku a vůbec do všeho, co jim přijde pod čumák. Ohroženy nejsou jen vaše cennosti, ale také pejskovo zdraví. Nedopatřením může spolknout něco, co bude vyžadovat pomoc veterináře.

V první řadě tedy musíme před štěnětem všechny volně se povalující předměty uložit do skříněk nebo na vyšší, nedostupná místa. Pejskovi nabídneme hračky pro něj určené a bezpečné. Dejte pozor na malé míčky, které by pes mohl spolknout. Vhodné nejsou ani pěnové balonky, po jejichž rozcupování a sežrání může mít váš čtyřnohý kamarád vážné žaludeční obtíže. Taktéž není doporučeno nechávat mu na hraní staré plyšáky nebo ošoupané pantofle, protože pes na rozdíl od lidí mezi starým a novým nerozlišuje a mohlo by to být pro něj signálem, že se může pustit i do plyšáků a bot zánovních.

Psi se naštěstí učí rychle a s pomocí povelu "Ne", případně "Fuj" brzy pochopí, které věci mají nechat na pokoji, zvláště když jsou za správné chování odměněni pochvalou či pamlskem. Je ovšem důležité, abychom se jim věnovali a výchovu nezanedbávali.

Pokud kousání a trhání šatstva a domácích doplňků přetrvává i u dospělých psů, bývá to většinou z nudy. Naznačuje to nevybitou energii, která se dere ven destruktivním způsobem. V podstatě to znamená, že psovi nevyhovují krátké procházky kolem bloku a potřebuje delší výlet, při němž se pořádně unaví.

Pro ty, kdo se na každodenní přespolní běh necítí, máme dobrou zprávu: psa lze unavit i psychicky. Učte ho novým povelům, nechte ho hledat schovaný balonek, naučte ho rozlišovat hračky. Pes, který je nucen více přemýšlet, bývá mnohem klidnější.

Jestliže pejsek demoluje byt zásadně ve vaší nepřítomnosti, může se jednat o separační úzkost. Stresuje ho samota, bojí se, že jste ho opustili. V tomto případě se vyplatí kontaktovat odborníka - psího psychologa nebo trenéra, který navrhne vhodnou terapii.