Z výzkumů společnosti Incoma Research, která zkoumala trh s elektrospotřebiči vyplývá, že jen za loňský rok Češi za nákup spotřebičů utratili 27,7 miliardy korun. A zároveň se ukázalo, že z nabízených spotřebičů se největšímu zájmu těší bílá technika. Ukázalo se také, že více než z jedné třetiny se na úhrnném obratu zasluhuje desítka největších obchodních řetězců nabízejících tento sortiment. Jinak se na českém trhu vedle hypermarketových sítí také uchytily specializované nadnárodní elektrořetězce, např. britský Kingfisher řídící firmu Datart či Dixons stojící prostřednictvím firmy Kotsovolos za sítí prodejen Electrocity. Z toho však největší díl stále patří specializovaným prodejnám, které však postupně ztrácejí svou pozici ve prospěch nadnárodních obchodních řetězců. Jak dále výzkum ukázal na významnou část letošních tržeb zatím ještě všichni tito obchodníci čekají. Podle Incomy se totiž do konce roku 26 procent českých domácností ještě k nákupu nějakého toho spotřebiče chystá.