Supersalát ze samých zdravých věcí

Supersalát ze samých zdravých věcí

Rajčata, brokolice, borůvky, čaj, dýně, fazole, jogurt, krůtí maso, oves, pomeranč, sója, špenát, tuňák a vlašské ořechy. Co je nápadné na těchto potravinách, doporučovaných americkým dietologem Prattem? Většinu z nich (kromě čaje, borůvek, ovsa a snad ještě dýně) můžeme zpracovat do jednoho salátu. Spíše ale...

Rajčata, brokolice, borůvky, čaj, dýně, fazole, jogurt, krůtí maso, oves, pomeranč, sója, špenát, tuňák a vlašské ořechy. Co je nápadné na těchto potravinách, doporučovaných americkým dietologem Prattem? Většinu z nich (kromě čaje, borůvek, ovsa a snad ještě dýně) můžeme zpracovat do jednoho salátu. Spíše ale vymyslíme salátů několik, vždy z několika skupin těchto potravin.
Jako základ salátu vezmeme maličké kousky syrové brokolice, případně – když nám v salátu připadá tvrdá, ji velmi šetrně spaříme (využijeme parní hrnec nebo obyčejný pařák). Brokolice je však nejzdravější v syrovém stavu, proto bychom si na ni takto měli zvyknout. Přidáme vařené nebo sterilované fazole. Co je opět ještě lepší, nechat drobné fazolky přes noc změknout a nabobtnat a do salátu je přidat syrové. Přihodíme úhledně nakrájené kousky vařeného krůtího masa, krájený spařený špenátový list, miniaturní kousky rajčat a větší kousky pomerančů. Pak přijde sterilovaná nebo vařená sója (případně nakrájené kousky tofu či uzeného tofu). Zamícháme a nakonec přidáme kousky tuňáka, kterého opatrně do salátu vmícháme. Zalijeme dresinkem z jogurtu a posypeme strouhanými vlašskými ořechy.

Americký dietolog může jásat, protože jsme do sebe dostali všechno, co nám doporučuje. Takový supersalát obsahuje skutečně 10 ze čtrnácti jím doporučovaných jídel, a skutečně v něm není nic špatného – nic nezdravě tučného, přeslazeného, přesoleného, zato je tu maximum čerstvých surovin...

A ještě něco - sója v tomto salátu nemusí být zastoupena ve formě luštěniny nebo sójového sýra, ale třeba také jako zálivka. Koupíme si „sojanézu“, tedy majonézu ze sóji. Tu můžeme buď použít rovnou (bývá také „tatarská“ sojanéza, o trochu pikantnější), nebo ji ještě vylepšíme: naředíme jogurtem, přikápneme olivový olej, přidáme nepatrně česneku, jemně nakrájenou bazalku nebo rukolu.

-ag-

Komentáře

Načítám komentáře...

  • Kuchyně
  • Autor:
  • Vydáno:

Doporučujeme

Hledáte osvědčenou firmu na rekonstrukci?

Zadejte si poptávku v kategoriích: rekonstrukce,kuchyně.
Najdeme Vám ověřené firmy a řemeslníky s referencemi od zákazníků jako například: Rekonstrukce bezbariérová koupelny, rekonstrukce koupelny a WC, Rekonstrukce showroomu zdravotnických přístrojů.