Dáte si salát?

Dáte si salát?

Barevné zeleninové saláty na našem stole by se měly objevovat denně. Právě nyní je to velmi aktuální, protože v tomto období je jejich konzumace naprosto ideální cestou, jak tělu dodat ve velkých a také pravidelných (to je možná ještě důležitější) dávkách všemožné vitamíny. Přírodní cestou, formou hlavních jídelních...

Barevné zeleninové saláty na našem stole by se měly objevovat denně. Právě nyní je to velmi aktuální, protože v tomto období je jejich konzumace naprosto ideální cestou, jak tělu dodat ve velkých a také pravidelných (to je možná ještě důležitější) dávkách všemožné vitamíny. Přírodní cestou, formou hlavních jídelních chodů a nikoliv potravinových doplňků - a tudíž i levněji. A navíc velmi chutně.

Zeleninové jednodruhové nebo míchané saláty jsou vynikající přílohou k masu, anebo mohou představovat samostatný chod. To je v posledních letech již samozřejmostí na jídelních lístcích restaurací dokonce i nižších cenových skupin. Nic nám nebrání, abychom je také vyzkoušeli doma - jako večeři, i třeba jako pohoštění pro přátele, o kterých víme, že nejsou příznivci těžkého jídla. Salát je v případě náhlé návštěvy rychlým a zajímavým řešením, jak všechno rychle zvládnout. Ačkoliv do salátu nevhodíme zase tak úplně všechno, co najdeme v ledničce, budeme-li se ale držet základních pravidel, využít můžeme často opravdu leccos, co dům dá.

Hlavní chod ze salátu vytvoříme, když zeleninu doplníme sytějšími složkami. Může to být skoro cokoliv - rýže, maso, ryby, sýry, vejce nebo těstoviny či brambory. Často se tyto suroviny spolu kombinují; výsledkem jsou velkolepé saláty ve velké míse, protože obyčejný polévkový talíř na to nestačí. Takový „velký“ salát nám poslouží jako samostatný oběd nebo večeře, lehčí salát je zase zdravou a lehkou přílohou k masu. Někteří odborníci totiž uvádějí, že souběžná konzumace masa a „těžké“ přílohy - knedlíků, těstovin, brambor (tedy všeho, v čem jsou škroby) brání správnému trávení - buď se údajně dokonale stráví jenom maso, anebo jen příloha. Tento problém ovšem odpadá, dáme-li si jako přílohu zeleninu, ať už syrovou, dušenou anebo míchanou, třeba právě ve formě salátu. Nemusíme tomu věřit, ale rozhodně si to můžeme vyzkoušet. Možná poznáme, že se cítíme dobře: do sytosti se najíme, pochutnáme si, ale nepřejíme se. A rozhodně není pravda, že bychom brzy opět dostali obrovský hlad.

-ag-

Komentáře

Načítám komentáře...

  • Kuchyně
  • Autor:
  • Vydáno:

Doporučujeme

Hledáte spolehlivou firmu na rekonstrukci kuchyně?

Zadejte si poptávku v kategoriích: <a href="http://www.nejremeslnici.cz/c/rekonstrukce-kuchyne-578">rekonstrukce kuchyně</a>,<a href="http://www.nejremeslnici.cz/c/kuchyne-6">kuchyně</a>.
Najdeme Vám ověřené firmy a řemeslníky s referencemi od zákazníků jako například: Obložení kachliček, Kuchyňská linka, Skleněný obklad na záda kuchyně.