Co dělat, když dítě chce jen sladkosti?

Kuchyně
Zvětšit fotografii

Autor:

Je to peklo. Když dáte svému miláčkovi pořádné jídlo, ohrnuje nad ním nos. Jakmile však zašustíte pytlíkem s bonbony, znatelně pookřeje. Jak zvládnout „malé strávníky“, kteří by se od rána do večera ládovali jen sladkým?

Jídlo jako zdroj energie

Kdo ví, v čem je zakopaný pes... Odborníci na dětskou výživu se ale shodují v tezi, že děti bažící po sladkém mají nedostatečný přísun energie ve stravě. To údajně mohou způsobit dvě věci – snaha rodičů dopovat potomka nízkotučnými mléčnými produkty (které mimochodem pro děti nejsou příliš vhodné, a to i v případě, že jsou obézní). Nebo zadruhé nedostatečný obsah obilovin v dětské stravě. Obecně je totiž známo, že potraviny vyrobené z mouky obsahují škrob, který tělo zpracovává pozvolna. Výsledkem je, že dítě nepociťuje dlouhou dobu hlad a energie mu vydrží i několik hodin.

ČTĚTE TAKÉ:

Řepný cukr nabudí, ale i unaví

Ovšem v případě dětí člověk musí počítat i s chuťovými pohárky. Ať už malí strávníci jedí cokoliv, sladké jim chutná. Problémem je, že většina dobrot, které jsou k mání na trhu, jsou slazeny řepným cukrem. Ten se do krve velmi rychle vstřebá a způsobí velký nárůst energie. Po velice krátké době však dochází k jejímu útlumu a dítě je ve finále unavenější, než bylo předtím.

Varianta sladkostí: oblíbené ovoce

Kuchyně

Autor:

Když ale dítě násilím odstřihneme od sladkostí, nic tím samozřejmě nevyřešíme. Obzvláště má-li tendenci brát dobroty jako běžnou stravu. Důležité je nevzdávat se a pokusit se do dětského jídelníčku včlenit „normální jídla“. Skvělé jsou například pokrmy s vyšším obsahem bílkovin (kuřecí nebo rybí maso, luštěniny nebo tofu), které přirozeně snižují chuť na sladké. Variantou mohou být i zdravé sladké pokrmy. Zkuste zjistit, které ovoce vašemu budulínkovi chutná, a to mu předkládejte jak samotné, tak coby součást nějakého jídla – třeba ovocného poháru, salátu, celozrnných palačinek či jiných dobrot.

Zdravá sladidla

Pokud budete sladkosti vyrábět doma, používejte přírodní sladidla, která jsou sice kalorická, nicméně obsahují vitaminy, což se o klasickém řepném cukru říci nedá. Dobrá ochucovadla jsou například med (nejlépe od včelaře), rýžový nebo javorový sirup a také sirup z agáve Jako svačinku můžete svému dítku dopřát například oříšky, ovoce, sušenky melasky či zdravé sušenky od firmy Zemanka (koupíte v bioobchodech nebo prodejně DM).

Přebytek energie se vyčerpá při sportu

Pokud máte pocit, že vaše dítko je na sladkých dobrotách závislé, nelamentujte. Dětský organismus se vyvíjí, a tím pádem potřebuje i větší množství energie. Snažte se o to, aby kromě pestré stravy měl váš potomek i dostatek pohybu, který mu pomůže případné přebytky energie vyčerpat.

Titulní foto: Thinkstockphotos.com

Komentáře

Načítám komentáře...

  • Kuchyně
  • Autor:
  • Vydáno:

Může vás zajímat

zdravíCukrděti

Doporučujeme

Hledáte osvědčenou firmu na rekonstrukci?

Zadejte si poptávku v kategoriích: rekonstrukce,kuchyně.
Najdeme Vám ověřené firmy a řemeslníky s referencemi od zákazníků jako například: Rekonstrukce showroomu zdravotnických přístrojů, Celková rekonstrukce bytu 80m2 3kk, Rekonstrukce kanceláře/ateliéru.