Plzeň na stavbu III. železničního koridoru dá 140 milionů korun

Téměř 140 miliony korun se bude Plzeň v příštích třech letech podílet na modernizaci III. železničního koridoru z Prahy do Chebu. Osm staveb včetně projektů se týká hlavně úseku Plzeň-Skvrňany-Křimice, který by si měl až do Stříbra vyžádat sedm miliard korun ze státních a evropských peněz. Úseky u Plzně mají...

Téměř 140 miliony korun se bude Plzeň v příštích třech letech podílet na modernizaci III. železničního koridoru z Prahy do Chebu. Osm staveb včetně projektů se týká hlavně úseku Plzeň-Skvrňany-Křimice, který by si měl až do Stříbra vyžádat sedm miliard korun ze státních a evropských peněz.

Úseky u Plzně mají hotovou dokumentaci pro vydání územního rozhodnutí a s jejich zahájením se počítá nejdříve koncem příštího roku.

Investorem a přípravou úseku Praha-Plzeň-Cheb je Správa železniční dopravní cesty Plzeň. "Objekty, které město potřebuje, si musí zajistit ze svého. Musí být postaveny současně s koridorem, čímž se sníží náklady v průměru o 23 procent," dodal
náměstek primátora Miroslav Kalous. Zlevní se zemní práce, překládky sítí a kolejí.

Trať Plzeň-Skvrňany-Křimice, kde pojedou vlaky více než stokilometrovou rychlostí, se zásadně promění. Bude obestavěna protihlukovými stěnami a půjde překonat jen podjezdy a podchody.

Více než 50 milionů korun dá město podjezdu pod budovaným městským severojižním okruhem, který zahrnuje hlavně nový most. Dalšími 24 miliony přispěje na podjezd v Lábkově ulici, o dva miliony méně dá radnice na železniční zastávku Zadní Skvrňany. Téměř deset milionů vloží do lávky ze Stříbrské ulice, jež zajistí propojení Předních a Zadních Skvrňan.

Další tři akce přijdou město shodně na více než šest milionů: podchod navazující na Žitnou ulici - kvůli napojení rozvojového území Křimice, podchod z konečné tramvaje k areálu České pošty a prodloužení podchodu v Křimicích. Rada schválila také stavbu podchodu z Moravské ulice do sportovního areálu Na Lopatárně za 7,2 milionu korun, který je ale součástí úseku Rokycany-Plzeň.

Ve směru od Prahy zahrnuje koridor u Plzně 2,3 kilometrový tunel Homolka u Kyšic. Pokračuje otevřeným zářezem mezi Újezdem a Bukovcem, následuje 1,4 kilometrový tunel pod Chlumem a u Potoční ulice v městské části Doubravka se vrací do původní stopy.

Třetí železniční koridor z Mostů u Jablunkova přes Ostravu, Prahu, Plzeň, Cheb až ke státní hranici by měl stát 56 miliard korun.

-čtk-

Komentáře

Načítám komentáře...

  • Zajímavosti
  • Autor:
  • Vydáno:

Doporučujeme

Hledáte osvědčenou firmu na rekonstrukci?

Zadejte si poptávku v kategoriích: rekonstrukce.
Najdeme Vám ověřené firmy a řemeslníky s referencemi od zákazníků jako například: Rekonstrukce bytu, nová koupelna a WC, Návrh a realizace podkrovního bytu, Koupelna.