V Praze letos nebude otevřena žádná zásadní dopravní stavba

Zatímco loni začal řidičům v Praze sloužit tunel Mrázovka a metro na trase C zahájilo provoz do Ládví, letos v metropoli žádná zásadní dopravní stavba otevřena nebude. Bude však pokračovat například výstava podzemní dráhy z Ládví do Letňan, začne se stavět Vysočanská radiála a dvě velké mimoúrovňové křižovatky....

Zatímco loni začal řidičům v Praze sloužit tunel Mrázovka a metro na trase C zahájilo provoz do Ládví, letos v metropoli žádná zásadní dopravní stavba otevřena nebude. Bude však pokračovat například výstava podzemní dráhy z Ládví do Letňan, začne se stavět Vysočanská radiála a dvě velké mimoúrovňové křižovatky. Metropole bude mít na dopravní investice podle radního Radovana Šteinera (ODS) necelých deset miliard korun. Loni byla částka o více než dvě miliardy vyšší.

Z vlastních zdrojů bude letos Praha investovat do dopravy 5,8 miliardy korun, zhruba jednou miliardou by měl podle Šteinera přispět Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI). Na výstavbu metra do Letňan je ve státním rozpočtu 420 milionů korun, celkem budou letos potřebné čtyři miliardy. Město chce asi 3,6 miliardy pokrýt z úvěru od Evropské investiční banky.

Radní není s rozpočtem na dopravu příliš spokojen. Bylo by potřeba, aby byl o miliardu korun vyšší, řekl Šteiner. Z plánovaných investic podle něj vypadla například celková oprava Štefánikova mostu, na níž by bylo letos potřeba 300 milionů korun. Dopravní podnik dá na obnovu vozového parku kolem 1,5 miliardy korun, na nákup nových autobusů však peníze nezbyly.

Podle radního by bylo nutné dát více peněz na výstavbu nové stanice metra v depu Hostivař na trase A; nyní je na ní 250 milionů korun. "Pokud by se prostředky podařilo posílit, lze technicky zvládnout zprovoznění ještě letos," uvedl Šteiner. V opačném případě začne stanice cestujícím sloužit až příští rok.

Na Vysočanskou radiálu, která spojí Kbelskou ulici s vnějším okruhem, má město 230 milionů korun. Peníze jsou určeny vesměs na vykoupení pozemků, na samotnou výstavbu přispívá SFDI. Podobné to je u stavby mimoúrovňové křižovatky Liberecké ulice s takzvaným průmyslovým polookruhem. Obě stavby by měly být dokončeny na přelomu let 2006 a 2007, sdělil radní.

Zhruba 690 milionů město vyčlenilo na výstavbu mimoúrovňové křižovatky Malovanka v Praze 6 za ústím Strahovského tunelu, která má být hotova příští rok. Asi 170 milionů korun bude stát dokončení komořansko-modřanské komunikace, 125 milionů dokončení průzkumné štoly na budoucím vnitřním automobilovém okruhu na severozápadě Prahy. Na přibližně 160 milionů přijde oprava části Sokolovské ulice v Praze 9.

Město letos počítá také s opravou zabezpečovacího zařízení na trase B metra, na kterou vyčlenilo 100 milionů korun. Budou pokračovat opravy nábřeží podél Vltavy.

Vysoké částky jsou určeny na dofinancování tunelu Mrázovka a úseku podzemní dráhy z Nádraží Holešovice do Ládví. Dohromady je to asi 850 milionů korun.

-čtk-

Komentáře

Načítám komentáře...

  • Zajímavosti
  • Autor:
  • Vydáno:

Doporučujeme