Labe u Litoměřic překlene nový most. Stavaři dnes začali budovat přivaděč z dálnice D8 k průmyslové zóně Prosmyky, jehož součástí je i stavba mostu. Náklady jsou 1,3 miliardy korun bez daně. Stavba mostu, který má vydržet i pětisetletou vodu, je největší investiční akcí Ústeckého kraje.

Kraj zatím nemá všechny peníze na stavbu. "Sehnali jsme ze státního rozpočtu 250 milionů korun, stejnou částku máme slíbenou na příští rok," řekl novinářům hejtman Jiří Šulc. Zbytek chce kraj našetřit ve svém rozpočtu, včetně 200 milionů korun na zaplacení DPH. Získat peníze chce i z fondů Evropské unie a Státního fondu dopravní infrastruktury.Stavba mostu je rozdělena na několik etap. V první etapě postaví sdružení firem sjezd z dálnice D8 a kruhový objezd. Dokončení této části stavby je plánováno na prosinec 2007. Kdy budou řidiči moci využívat nový most, záleží podle Šulc na penězích. "Pro kraj není jednoduché získat miliardu korun, chtěli jsme stavbu alespoň zahájit," uvedl.

Most by měl ulehčit dopravě v Litoměřicích. Denně projede centrem města podle starosty Ladislava Chlupáče okolo 20.000 aut. Zástavba v Litoměřicích končí u hranic Chráněné krajinné oblasti České středohoří, proto nelze podle Chlupáče budovat obchvat města. "Nový most je jediným řešení pro odlehčení dopravní zátěže Litoměřic a současného Tyršova mostu," uvedl Chlupáč.Litoměřice o novém překlenutí břehů Labe začaly uvažovat před 20 lety. Povodně v roce 2002 nutnost nového mostu podle Chlupáče potvrdily, tehdy byl Tyršův most společně s mostem v Roudnici nad Labem jedinou spojnicí labských břehů v kraji.

Zdroj: ČTK