O dva týdny déle se budou moci zájemci seznámit s návrhy nového hlavního vlakového nádraží v Brně, o kterém jsme podrobně psali v rubrice Architektura. Vzhledem ke značnému zájmu veřejnosti o výstavu v Křížové chodbě Nové radnice a doprovodné akce v Mikulkově sále se vedení města rozhodlo prodloužit expozici do neděle 27. února, řekl dnes novinářům mluvčí magistrátu Pavel Žára. K vidění je všech 16 návrhů, otevřeno je denně kromě pondělí. Kromě barevných nákresů nechybějí trojrozměrné modely. Výstavy se účastní i návrh vídeňské firmy, který jedenáctičlenná soutěžní porota vybrala jako vítěze architektonické soutěže. Druhou cenu získala firma Sial z Liberce a třetí cenu společnost Sia Architects, která také pochází z Liberce. Návrh Vídeňanů má podobu mostu nad kolejemi. Zhruba 30 metrů široký a 185 metrů dlouhý most vedoucí nad všemi 12 kolejemi je nejvýraznější částí návrhu. Nové nádraží se ale bude stavět jen v případě, že se Brnu podaří sehnat miliardy na přestavbu železničního uzlu s hlavním nádražím asi o 800 metrů jižněji než je jeho současná poloha. Proti přesunu nádraží bojují ekologičtí aktivisté. Navrhli dvě alternativní varianty stavby nádraží u křižovatky Nové sady-Husova. Předmětem soutěže byl návrh komplexu objektů tvořících nové osobní nádraží v Brně včetně zahrnutí drážního mostu a návrhů řešení veřejných prostorů před novým nádražím. Předsedou poroty byl pražský architekt Josef Pleskot. Přestavbu nádraží, která si podle odhadů vyžádá asi 20 miliard korun, schválila vláda Miloše Zemana. Zelení a jihomoravská ČSSD ale přesun nádraží odmítají. Vedení Brna, tvořené zástupci ODS a KDU-ČSL, přesun prosazuje. -ČTK- Snímek: foto modelu vítězného návrhu ateliéru Fellerer - Vendl Architekten