Praha buduje podzemní síť kolektorů

Síť podzemních štol pro inženýrské sítě chce Praha dokončit do roku 2012. Stavba si každý rok vyžádá kolem 300 milionů korun. Náklady chce Praha postupně přenést na firmu Kolektory Praha, která síť spravuje. Nový kolektor se nyní staví pod Vodičkovou ulicí, další tunel začnou dělníci razit pod Václavským náměstím....

Síť podzemních štol pro inženýrské sítě chce Praha dokončit do roku 2012. Stavba si každý rok vyžádá kolem 300 milionů korun. Náklady chce Praha postupně přenést na firmu Kolektory Praha, která síť spravuje.

Nový kolektor se nyní staví pod Vodičkovou ulicí, další tunel začnou dělníci razit pod Václavským náměstím. Podle ředitele Kolektorů Otakara Čapka správce sítě získal na tuto stavbu povolení a vybral dodavatele. Následovat by měla stavba štoly pod Revoluční ulicí.

Kolektory by měly v budoucnu vést pod Vltavou pod Hlávkovým a pod Palackého mostem. "Projekt kolektoru mezi Smíchovem a Novým Městem byl představen v Bruselu jako jedna z akcí, na které by Praha ráda získala nějaké peníze z fondů Evropské unie," řekl Čapek.

Tunel pro inženýrské sítě pod Vodičkovou ulicí bude město stát asi miliardu korun. Podle Čapka však nejde jen o náklady na stavbu samotné štoly. "Dělníci tam provádějí také sanaci sklepů a zpevňují základy domů," řekl. Například podobně dlouhý tunel pod Revoluční podle něho vyjde na 600 až 700 milionů korun.

"V horizontu třeba dvou tří let by investice do kolektorů již nemusely zatěžovat městský rozpočet," řekl Klega. Do loňského roku podle něho město neslo většinu nákladů. "V současné době je to asi půl na půl," dodal. Akciová společnost Kolektory, v níž má Praha stoprocentní podíl, plánuje podle Čapka zisk asi dva až tři miliony korun ročně, zbytek výnosů podle něho společnost bude investovat do oprav a výstavby kolektorů.

Podzemní systém, který se začal stavět v 70. letech, byl v poslední době modernizován a před pronikáním vody ho chrání tlakové uzávěry. Při povodni roku 2002 byly štoly zaplaveny, ale k závažnému poškození sítí nedošlo, protože byly předem odpojeny.

Zdroj: ČTK

Komentáře

Načítám komentáře...

  • Zajímavosti
  • Autor:
  • Vydáno:

Doporučujeme