Praha učinila první krok k výstavbě metra z Dejvic do Ruzyně

Pražský magistrát učinil první krok k budoucí výstavbě linky A metra ze současné konečné Dejvická do Ruzyně přes Motol.

    <p>Pražský magistrát učinil první krok k budoucí výstavbě linky A metra ze současné konečné Dejvická do Ruzyně přes Motol. Městská rada rozhodla, že se přichystá nutná změna územního plánu. Úsek s osmi stanicemi bude dlouhý přes 14 kilometrů. Náklady byly již dříve odhadnuty na 38 miliard korun. Stavba by mohla začít před rokem 2010.<br />Podzemní dráha má vést z Dejvické přes Červený vrch, Veleslavín, Petřiny, Motol, Bílou Horu, Dědinu a Dlouhou míli na letiště. Podle návrhu by se mohlo stavět po etapách. První by končila na Petřinách nebo v Motole u nemocnice. Na Veleslavíně by byl provizorní dopravní terminál. Velký terminál se záchytným parkovištěm by vznikl posléze na Dlouhé míli.<br />Primátor Pavel Bém (ODS) ale prohlásil, že podle jeho názoru by se mělo stavět bez etap, plynule a co možná nejrychleji. Jeho náměstek Jan Bürgermeister (ODS) soudí, že na Dlouhou míli by bylo možné dovést metro už v roce 2012. "Mnohem pravděpodobnější je pomalejší tempo," podotkl ale náměstek.<br />Prodloužená linka A podle Béma obslouží území, kde bydlí 200.000 Pražanů. Metro bude sloužit i lidem ze Středočeského kraje, zejména Kladenska. Ročně odtud prý do Prahy dojíždí 50 milionů cestujících. Na třetím místě Bém jmenoval letiště se skoro 11 miliony klientů za rok.<br />Bürgermeister poznamenal, že jen do nyní špatně dostupného Motola jezdí denně 15.600 lidí; jejich počet prý překvapil i odborníky. Na letišti pracuje podle náměstka asi 15.000 lidí.<br />Na vedení linky A se zástupci magistrátu dohodli se starosty městských částí na západě Prahy už loni. Dříve bylo několik variant. Podle původní měla linka končit ve Zličíně, další předpokládaly přímější vedení trasy na ruzyňské letiště.<br />Náměstek Bürgermeister dnes zdůrazňoval, že dnešní verdikt není v rozporu s plánovanou výstavbou trasy D metra, která má vést z centra přes Nové Dvory do Písnice. "Rozhodnutím se trasa D nestává popelkou," řekl. Město podle náměstka potřebuje co vyvést co nejdříve dopravu z Dejvic a zároveň vyřešit dopravu ze sídlišť na jihu města.<br />"Je reálné si představit, že před rokem 2010 budou rozestavěny obě trasy," uvedl radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS). Městští politici se chtějí zasadit o to, aby na výstavu metra přispíval vyšším podílem než nyní stát. Šteiner také sdělil, že se vyjednává o financování z evropských fondů.</p>

Zdroj: ČTK

Komentáře

Načítám komentáře...

  • Zajímavosti
  • Autor:
  • Vydáno:

Doporučujeme