Prodloužení trasy A metra směrem k ruzyňskému letišti by se mělo začít stavět na přelomu let 2009 a 2010. Městská rada dnes udělala další krok k výstavbě, když schválila koncept změny územního plánu, řekli novinářům radní Radovan Šteiner a Martin Langmajer (oba ODS). Na ruzyňské letiště by lidé měli mít možnost jet metrem v roce 2018.

"Cílem změny územního plánu je celkové zlepšení kvality dopravní obsluhy severozápadní části Prahy, zpřístupnění ruzyňského letiště a zároveň motolské nemocnice," uvedl Langmajer. Územní plán by měl být upraven do roka, společnost Metroprojekt již pracuje na dokumentaci pro schvalovací řízení.

První etapa povede na Petřiny, nebo do Motola, a to ze stavebních i finančních důvodů. "V radě zaznělo jednoznačně, že naším cílem je vybudovat celou stavbu," ujistil Šteiner.

Na Dlouhé Míli by měl vzniknout autobusový terminál a záchytné parkoviště pro automobily. Podle radního to významně zlepší životní prostředí v šesté městské části, v části Prahy 5 a na okraji města. "Nechci připomínat současnou situaci na Evropské ulici, která je zahlcována zbytnou dopravou ze Středočeského kraje, jak automobilovou, tak autobusovou," podotkl Šteiner.

Prodloužení linky A bude stát odhadem 40 miliard korun. Cestující budou moci na trase dlouhé 14 kilometrů využívat stanice Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny, Motol, Bílá Hora, Dědina, Dlouhá Míle a Letiště Ruzyně. Praha bude chtít na výstavbu příspěvek z Evropské unie. V tomto rozpočtovém období, do roku 2013, by mohl být asi sedm miliard korun.

Ne všichni ale výstavbu metra na letiště zcela podporují. Strana pro otevřenou společnost (SOS) kvůli to podala podnět na protikorupční portál města, sdělil ČTK Václav Procházka z SOS. Efektivnější by bylo podle něho postavit železniční rychlodráhu. Pokud bude dříve rozestavěno metro, může to prospět "jen úzkým zájmovým skupinám, z nich některé ovšem mohou mít značný finanční vliv", napsal Procházka. Podezření z korupce je na místě, dodal.

-ČTK-

Media Online využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.