Na pozemek developerské společnosti DEVO GROUP na 66. km dálnice D1 vjela stavební technika a zahájila práce na výstavbě jednoho z nejoriginálnějších outletových center v ČR.

Na otevření atraktivních obchodních prostor o rozloze téměř 18 000 m2 si sice zájemci budou muset počkat do jara příštího roku, ale s prvními bagry, které vyjely do terénu se Exit 66 mění z projektu v architektonických studiích v reálnou stavbu. Trh komerčních prostor ve velkých městech se zvolna nasycuje. Světový trend je proto jiný - situovat podobná obchodní centra do blízkosti významných dopravní tahů. A protože na D1 projede denně v obou směrech na 80 tisíc lidí, nebude mít Exit 66 o zákazníky nouzi. „Lokalitu u Lokte jsme vyhodnotili jako nejvýhodnější. Málokdo tamní areál přehlédne, řidiči se k němu navíc dostanou z obou směrů dálnice,” vysvětluje marketingová manažerka projektu Zdeňka Vévodová důvody výběru rozlehlé louky u 66. kilometru dálnice.Pro návštěvníky outletu bude připraveno 1075 parkovacích míst. Uvnitř outletu pak na ploše 18 tisíc metrů čtverečních vyroste více než sedmdesát obchodních jednotek. Zbylý prostor bude patřit domácnosti, volnému času, restauraci, kavárnám a dalším službám. Exit 66 se celkovou koncepcí a atraktivitou provedení vyrovná špičkovým outletovým projektům v zahraničí. Za reklamním mottem "Shopping around the World" se skrývá neotřelý architektonický záměr – jednotlivé sekce outletu jsou koncipovány jako nejvýznamnější světové nákupní metropole: Londýn, New York, Řím, Paříž a samozřejmě Praha. A právě i originalita provedení Exitu 66 je zárukou zájmu nejvýznamnějších světových značek. Smlouvy jsou již podepsány s řadou společností, nejnověji například s O´Neil, či Swatch.Význam Exitu 66 nespočívá jen v nabídce zajímavého značkového zboží za bezkonkurenční ceny, ale pro místní obyvatele představuje především další pracovní příležitosti. „Obchodní centrum určitě zahýbe s nezaměstnaností v širším okolí. Podle našich informací by tu mohlo najít práci až pět set lidí,” říká starosta Lokte a Brzotic Vladimír Vacek a doplňuje: „Projekt navíc nijak nezasahuje do obytné části obcí, čímž jsme odpověděli na určité obavy místních o zhuštění provozu. Počítá se tu se dvěma kruhovými objezdy, které dopravu zklidní,” vysvětluje Vacek.V tuto chvíli realizuje dodavatelská firma základní přípravu a ztvárnění terénu s vymezením hranic staveniště z hlediska budoucího plánu organizace výstavby. Realizační tým společnosti DEVO GROUP dokončuje výběr generálního dodavatele, který v souladu s časovým plánem a harmonogramem realizace projektu zahájí jeho výstavbu. Zdroj: Rooney&Bennett