Nejen o veletrhu MOBITEX, ale především o Designstory jsme si popovídali s ředitelem veletrhu MOBITEX ing. Miloněm Mlčákem, který by chtěl vytvořit z Brna malé Miláno.

Pokuste se úvodem popsat, co lze očekávat od Designstory v letošním roce. Co je jeho smyslem? Zásadním smyslem Designstory je prezentovat v rámci Mezinárodního veletrhu bydlení MOBITEX kreativitu studentů odborných designérských škol, a to nejen z České republiky, ale i ze zahraničí. Naší ctižádostí je, aby se Designstory stala místem setkání českých a zahraničních designérů a přinesla veřejnosti inspiraci v řešení interiérů. Děláme všechno pro to – a věříme, že se nám to daří – aby tato informace, soustředěná v jednom čase na jednom místě, byla jedinečnou akcí nejen v měřítku Brna a jižní Moravy, ale v rámci celé republiky, přesněji řečeno bývalého Československa. Aktuálními tématy letošní Designstory jsou kolekce studentských svítidel, originální tipy na realizaci dětského pokoje a jako již tradičně zahraniční host, to vše v novém architektonickém pojetí. Prostřednictvím bohatého doprovodného programu, nabízejícího blok přednášek, besed a tiskových konferencí, chceme návštěvníky nejen zaujmout, ale přimět je, aby se v pavilonu A1 zdrželi delší dobu.

Jakému návštěvníkovi je Designstory především určeno? Alfou a omegou celého projektu je student, a to jako vystavující i jako návštěvník. Studenti do expozice přicházejí jako kolegové prezentujících se autorů a jsou současně jejich kritiky, kteří srovnávají a posuzují. Na druhém místě bych jmenoval odbornou veřejnost, vystavovatele, výrobce, obchodníky. Ti zde totiž nalézají něco, co lze výstižně pojmenovat jako „burza talentů“. Studenti zde mají vynikající příležitost představit se před svými potenciálními zaměstnavateli, a podstoupit tak zkoušku, v níž musí obstát z pohledu lidí z praxe, skutečných odborníků. Další skupinou návštěvníků jsou zástupci médií, kteří se zájmem sledují nejen vystavené exponáty a tematicky zaměřené projekty, ale rok co rok se měnící jméno zahraničního hosta. Nerad bych jako pro nás důležitého návštěvníka opomenul zmínit širokou veřejnost, pro niž je přehlídka příležitostí seznámit se s dosud skrytým tvůrčím potenciálem, který přijde ke slovu za pár let.

Máte nějaký zážitek z některé za zahraničních přehlídek, kterému byste se chtěl projektem Designstory přiblížit? Před léty na mě velice silně zapůsobil nábytkářský veletrh v Miláně a nemyslím tím jen oficiální výstavu na výstavišti, ale i všechny související akce po celém městě. To je něco, k čemu bych se chtěl s projektem Designstory alespoň přiblížit. Navzdory naprosto nesrovnatelným parametrům obou měst i výstav jsem v tomto duchu na některém z minulých zahájení Designstory prohlásil, že je mou ctižádostí udělat z Brna malé Miláno. Neboť Brno má v tomto směru dobrý základ a je zde na co navazovat. Značka Designstory si již získala určité renomé, které se ze všech sil snažíme dále rozvíjet.

Více informací o veletrhu naleznete ZDE.