Cvičení u počítače - pár praktických rad pro vaše zdraví

Domácí pracovna
Zvětšit fotografii

Autor:

Jste zničení z práce u počítače? Zkuste jednoduché a účinné cviky. Mohou být nenápadné a můžeme je dělat průběžně při práci. Na jiné si vyhradíme po několika hodinách chvilku času.

Využijme výhody domácí pracovny

Domácí pracovna

Autor:

Pokud pracujeme doma, jsme na tom lépe než mezi kolegy a můžeme se cvičení věnovat důkladněji. Neváže nás také dress code a můžeme si dopřát vzdušnou a zdravou obuv.

K nenápadným cvikům patří hýbání prstů u nohou nebo protahování nártů, čímž si procvičujeme Achillovy šlachy. A posilování? Pokud budeme zvedat aspoň půl minuty pěkně svižně střídavě kolena (a to tak, že chodidlo se zvedne asi 15 cm nad podlahu), posílíme břišní svaly i přední stranu stehen. Jen se neprohýbáme v kříži, sedíme vzpřímeně.

Natrénujeme si zdravé sezení

Snažíme si zafixovat správnou pozici, která by měla být takováto: posadíme se rovně se vzpřímenými zády a koleny mírně od sebe. Nohy spočívají celou plochou chodidla na podlaze či podložce. Ramena jsou uvolněná, nesmíme je držet křečovitě.

ČTĚTE TAKÉ:

Aby nohy netrpěly

Domácí pracovna

Autor:

Pro nohy není dlouhé sezení nic příjemného a zdravého. Křečové žíly číhají. Podle potřeby položíme nohy pod stolem na nízkou stoličku, schůdek nebo jinou podložku. Výhodné je také výšku těchto podložek střídat, a alespoň občas si nohy úplně natáhnout. Pokud jsme totiž menší postavy a máme nohy na zemi, může se nám příliš prohýbat bederní páteř.

Uvolnění horní části těla

  1. S rukama sepnutýma za hlavou provádíme předklony a úklony.
  2. Propleteme prsty, dlaně vytočíme ven, protahujeme paže nad hlavu a před sebe. Posílíme i břicho, které u počítače ochabuje.
  3. Sedíme rovně a jednu ruku máme položenou na stehně. Druhou paži upažujeme a pak protáhneme až do zapažení podél opěradla židle.

Uvolnění rukou

  • Energicky protřepáváme ruce a pak celé paže.
  • Rychle zatínáme ruce v pěst.
  • Protřepeme zápěstí.
  • Roztahujeme prsty do vějíře.
  • Spojené dlaně střídavě překlápíme vlevo vpravo, vydržíme 4 vteřiny v krajních polohách.

Uvolňujeme ramena!

Domácí pracovna

Autor:

Máme sice vhodnou židli i správně umístěný monitor, ale všechno může být k ničemu, když zapomeneme na ramena. Při soustředění nebo v časovém stresu je různě zvedáme a zapomínáme někdy i dýchat. Bolest krční páteře pak na sebe nenechá čekat. Ramena je potřeba uvolňovat, kontrolovat, zda jsou uvolněná. Za pár dní by se to mělo zautomatizovat.

Komentáře

Načítám komentáře...

  • Zajímavosti
  • Autor:
  • Vydáno:

Může vás zajímat

pracovnaCvičení

Doporučujeme

Hledáte osvědčenou firmu na rekonstrukci?

Zadejte si poptávku v kategoriích: rekonstrukce,počítače.
Najdeme Vám ověřené firmy a řemeslníky s referencemi od zákazníků jako například: rekonstrukce koupelny a WC, Rekonstrukce showroomu zdravotnických přístrojů, Rekonstrukce bytového jádra.