Seznamte se! Design maestro Piero

Lissoni
Zvětšit fotografii

Autor:

Další díl našeho seriálu o současném světovém designu jsme věnovali Pieru Lissonimu. Přestože mívá manýry jako rocková hvězda, jeho jméno je ve světě designu pojmem a stojí za to ho znát.

Od prvních krůčků...

Italský designér Piero Lissoni se narodil v roce 1956 a svoji kariéru začal studiem průmyslového designu v roce 1978. Studoval ale také architekturu na slavné milánské Polytechnice. V roce 1985 odtud odešel a začal pracovat pro firmu Boffi, kde se stal art directorem. Souběžně s tím ale nelenil a o rok později zakládá společně s Nicolettou Canesi v Miláně Lissoni Associati. O deset let později pak ještě značku Graph.x, pod kterou se věnuje především grafickému designu.

Od poloviny devadesátých let působí jako interiérový architekt, art director a designér pro celou řadu firem. Jeho práce najdeme v produkci tak slavných značek, jako jsou například Alessi, Boffi, Cappellini, Cassina, Flos, Fritz Hansen, Glas, Kartell, Lema, Living Divani, Matteograssi, Poltrona Frau, Porro, Tecno, nebo navrhl balení pro kosmetickou značku Wella. Abychom ale jen nehovořili o přehlídce jeho produktových designů, dodejme, že má za sebou spoustu soukromých rezidencí a luxusních hotelů po celém světě. Lissoni je dnes pojem, který stojí za to znát.

ČTĚTE TAKÉ:

Jako rocková hvězda

Ačkoliv není rocková hvězda, někdy se tak chová. „Design maestro Piero“ rád hovoří o filosofii designu, polygamii a obtížných klientech, kteří nechápou jeho záměry. Je vtipný, oslnivý a dovede být pěkně arogantní, říkají o něm. Ale takoví už designéři zhusta bývají, takže v tom vlastně zas tak moc nevybočuje.

„Myšlenka, že sedím někde v ústraní a pro různé firmy navrhuji nové věci, mě rozesmává. Nejde být oddělený od výroby, od týmu, který pak vaše návrhy bude realizovat,“ říká o své práci a o tom, jak může sedět na tolika židlích najednou. „Vlastně bez lidí v továrnách, kteří pak všechny ty mé návrhy vyrábějí, bych nebyl nic,“ dodává skromně.

A jeho vztah ke klientům, kteří mu zadávají práci? Piero ho charakterizuje jako „…muslimské manželství s mnoha ženami, jimž je třeba vyhovět. Musíte se s nimi umět bavit o tom, co chtějí, a zároveň udržovat celkově dobré vztahy.“ Jeho ženami jsou v tomto smyslu technické, marketingové, designové týmy…, prostě všichni, na nichž záleží úspěch jeho práce.

Stíhá jí opravdu mnoho

A na co je nejvíc hrdý? Jaký výrobek mu dělá největší radost? Kuchyně Zone pro Boffi? Trays kolekce pro Kartell? Postel Tokyo pro Porro? „Nevím,“ odpovídá. „To máte jako s dětmi: některé je dravější, některému jde všechno snadno, některé je chytré, ale ne tak průrazné,“ odpovídá diplomaticky.

Doma má čínské umění, japonské solitéry a prototyp Sottsassova zrcadla. Má jasno v tom, co chce dělat, a daří se mu naplňovat své vize. „Nejsem arogantní. A nevěřím, že by moje návrhy a výrobky mohly někomu změnit život, ať už k lepšímu, nebo k horšímu. A kdyby se mě Bůh zeptal, jestli chci změnit svůj život, řeknu ne. Narodil jsem se proto, abych myslel, cestoval, pracoval a tvořil,“ říká maestro Lissoni.

Komentáře

Načítám komentáře...

  • Zajímavosti
  • Autor:
  • Vydáno:

Může vás zajímat

bytový designosobnosti

Doporučujeme

Hledáte osvědčenou firmu na rekonstrukci?

Zadejte si poptávku v kategoriích: rekonstrukce,design.
Najdeme Vám ověřené firmy a řemeslníky s referencemi od zákazníků jako například: designové úpravy bytu, Rekonstrukce bytového jádra, Rekonstrukce showroomu zdravotnických přístrojů.