S jejich kolekcí nazvanou „Pod radarem“ se do hledáčku trendů dostávají i nové barevné rozsahy, které autům propůjčují více individuality. Vývoj speciálních efektů určuje nejen nové akcenty, ale skýtá také neobvyklý rozsah barev. Právě díky těmto možnostem návrháři společnosti BASF předpovídají, že se automobilové barvy stanou v budoucnu komplexnějšími a více individuálními, což umožní vyjít vstříc přání zákazníků, kteří touží vystoupit z davu. Téma individualizace totiž hraje, zejména při koupi automobilu, stále důležitější roli.

Speciální efekty zajišťují dynamiku a komplexnost

Návrháři pozorují sociální přechod od luxusu ke zvýšenému povědomí o kvalitě a hodnotě. Pro automobilové barvy to znamená, že se nepočítá prvotní upoutání pozornosti, ale spíše „wow“ efekt, který přichází s následujícím druhým pohledem.

Nová kolekce například obsahuje unikátní lak XSpark® se speciálním efektem velmi jemných skleněných částeček, které odrážejí světlo, a vytvářejí tak výrazný třpyt, jenž je obzvlášť efektivní v přímém světle. Díky cíleným speciálním efektům vytváří klasické barvy, jako je modrá nebo stříbrná, zcela individuální barevné efekty.

Silné barvy demonstrují individualitu

Mimořádné postavení barev v nové kolekci určuje trend směrem k větší individualitě. „Výrazné barvy, jako je červená, budou utvářet náš obraz individuální mobility,“ říká Mark Gutjahr, vedoucí oddělení designu společnosti BASF Europe, jehož slova potvrzuje stále rostoucí podíl silného proudu červených barev na silnicích. Podle návrhářů a designérů bude v nadcházejících letech vývoj červené pokračovat přechodem k rozsahu syté a tmavé fialové. Potenciál zelené bude nadále viditelný v širokém rozsahu odstínů: od intenzivní tyrkysové po jiskřivou mechovou zeleň.

„Trend směrem k individualitě se bude nadále rozvíjet. Není to jen o tom chtít se vymezit a odlišit. Barvy odrážejí a sdělují světu naše postoje, což otevírá prostor pro nové barvy a dodává tématu barevnosti větší váhu,“ shrnuje trend Astrid Van der Auwera z globálního designérského týmu společnosti BASF.

Vývoj automobilových barev

Automobilový trh reaguje na trendy a dopady jinak než rychle se měnící módní průmysl. Ačkoli barevné trendy z tohoto odvětví hrají samozřejmě svou roli i pro automobilový průmysl, nestává se, aby byla například „sezonní módní žlutá“ automaticky použita na karosérie. Pro barevné trendy je ústředním faktorem komplexní společenský vývoj, například sdílení hospodářství, ekologie či digitální sítě.