Když zmrzlina, tak jedině točená

Že jsou Češi národem, který na zmrzlinu nedá dopustit, se dobře ví. Podle statistik ročně spotřebují až 5 litrů zmrzliny na osobu a utratí asi 4 miliardy korun. Nejvíce si však potrpí na točenou zmrzlinu, která na trhu zaujímá více než 80 %. Cukráři si proto neváhají vybavit své prostory profesionálními zmrzlinovými stroji, které se postarají o ideální konzistenci a vyváženou chuť zmrzliny.

Vanilka a čokoláda vítězí na plné čáře

Nyní už víme, jaký druh zmrzliny na českém trhu dominuje. Teď se podíváme, jak to vypadá s příchutěmi. V žebříčku oblíbenosti si první místo stále drží vanilková, v těsném závěsu čokoládová. Toto slavné duo u točené zmrzliny vítězí s velkým náskokem.

U kopečkové zmrzliny je situace odlišná. Češi už nejsou tak konzervativní a nebojí se sáhnout ani po méně obvyklých příchutích. Trendem se tak stávají netradiční druhy zmrzlin, jako je osvěžující mentol, slaný karamel, sladký marshamallow nebo exotické liči. Možná vás ani nepřekvapí, že se na trhu objevila pivní zmrzlina, která se chlubí řádným podílem hořkosti a alkoholu. Česká láska k pivu se ani u zmrzliny nezapře.

V posledních letech si svou oblíbenost ovšem získávají také další druhy zmrzliny. Jaké to jsou? Řeč je například o bio zmrzlině, nebo veganské, která se vyrábí bez použití mléka a dalších živočišných výrobků. Tyto druhy jsou populární zejména u mladší generace.

Originální zdobení vitrín

Nudným zmrzlinám už dávno odzvonilo. Dneska jsou u nás trendem krásně nazdobené vitríny, které přímo lákají zákazníky k ochutnávce – tak tomu je třeba u proslulé italské zmrzliny. Cukráři proto neváhají do zmrzlin přidat i kousky ovoce, sušenek nebo ořechů a vaničku nazdobit různými toppingy, jako je čokoláda nebo karamel. Zmrzliny s bohatým zdobením mají u Čechů mnohem větší úspěch, a proto na kreativní aranžování dbá čím dál více cukráren.

Trendy street prodeje: tuk-tuk autíčka a výrobníky GX

Další trend, na který si posvítíme, je oblíbené zmrzlinářské vybavení. Boj o zákazníky je věčný, a to si cukrárny i kavárny dobře uvědomují. Často se proto vydávají novou, nevyšlapanou cestou a volí k tomu strategii, která spočívá v nákupu originálního vybavení.

Řeč je například o sympatickém tuk-tuk autíčku, které skvěle rozšíří běžný okénkový prodej a podpoří marketing značky. Často stojí například na náměstí, v parku nebo před obchodními centry, aby měli kolemjdoucí porci mraženého dezertu vždycky po ruce. Zákazníkům se líbí atraktivní retro vzhled s připomínkou pravé Itálie, a tak se cukrářům tato prodejní strategie vyplácí.

Trendem posledních let se kromě tuk-tuk zmrzlinářských autíček staly také originální [výrobníky GX](https://www.cesk.cz/vyrobniky-fresh-zmrzliny-s-vitrinou/ ""), které lahodný mražený dezert umíchají kolemjdoucím mlsalům přímo před očima. Nejen že se jedná o skvělou podívanou, ale zároveň mají zákazníci jistotu, že je zmrzlina dokonale čerstvá. Je to jeden z dalších triků, jak vystoupit z řady a přilákat více nakupujících – a jak se zdá, funguje to velmi dobře.

Češi si potrpí na kvalitu

Zmrzlinový průmysl se v Česku neustále vyvíjí a modernizuje. Češi kladou čím dál větší důraz na využití kvalitních surovin a profesionálního vybavení. Jedná se totiž o dva hlavní faktory, které se podepisují na výsledné chuti a konzistenci zmrzliny. I toto můžeme považovat za trend, který zcela jistě ovlivní nákup zmrzlinových strojů a marketing mnoha cukráren a kaváren. V následujících letech se tedy rozhodně máme na co těšit – zvlášť pokud patříte mezi fanoušky tohoto italského dezertu.