Administrativy dnes: Uvnitř kanceláře

Administrativy dnes: Uvnitř kanceláře

Tuto sobotu skončil v pražském Veletržním paláci první ročník výstavy nazvané OFFICE & LIFE. Ačkoliv se v této rubrice primárně zaměřujeme na architekturu a nové stavební realizace či rekonstrukce, odbočíme dnes do světa interiérů, designu a vybavení spjatého s kancelářskými prostorami. V rubrice Architektura se...

Tuto sobotu skončil v pražském Veletržním paláci první ročník výstavy nazvané OFFICE & LIFE. Ačkoliv se v této rubrice primárně zaměřujeme na architekturu a nové stavební realizace či rekonstrukce, odbočíme dnes do světa interiérů, designu a vybavení spjatého s kancelářskými prostorami. V rubrice Architektura se kancelářím a novým „officům“ věnujeme velmi systematicky (viz související články na konci tohoto textu).
Všechny tyto administrativní projekty, tisíce metrů ploch nejen pro obchod, ale i pro všední každodenní administrativní práci musejí být nakonec nějak zařízeny. Tomuto tématu se věnoval právě skončivší první ročník výběrové výstavy kancelářského nábytku, vybavení a doplňků, kancelářské techniky, potřeb, služeb a řešení nazvaný OFFICE & LIFE.

O projektu: design do vašich kanceláří
Ve dnech od 18. do 21. února 2004 se ve Veletržním paláci sešlo několik desítek vystavovatelů a médií, aby na tomto prvním ročníku představili kvalitní novinky, trendy a design českých i zahraničních kanceláří. Organizátoři, kterými byly AC Expo a jako spoluorganizátor Expand Media (Tvůj dům byl jedním z mediálních partnerů) se soustředili především na progresivní prvky vytvářející moderní kancelář. Nejen u vystavených zařízení a dalších designových věcí šlo o funkční vlastnosti, ale i o estetické vnímání pracovního prostředí. Uvědomíme-li si, kolik času člověk stráví na pracovišti (téměř vždy je to více než s vlastní rodinou), pak samozřejmě funkční a esteticky správně pojaté pracoviště: a to nejen open space, ale třeba i individuálně řešená pracovna ředitele, klade na vybavení a funkční řešení obrovské nároky. To byla hlavní východiska, proč tato výstava vznikla. Zapomenout nesmíme ani na stále modernější a využívanější domácí kanceláře. S rozvojem informačních technologií a internetu, který je dostupný dnes téměř všude, se počet profesí a zaměstnání, která lze vykonávat z domova, velmi rozrůstá. I to je potenciál nejen pro výrobce a prodejce designových nábytků, ale i samotné tvůrce a designéry, kteří ergonomické a funkční pracoviště mají vytvořit. S organizátory výstavy lze konstatovat, že na vybavení a designu v kanceláři se odráží vliv životního stylu každého z nás.

Geneze
OFFICE & LIFE není úplně neznámou značkou: nultý ročník výstavy proběhl už v rámci komplexu výběrových výstav art & interior4 v dubnu loňského roku. Tento „zkušební“ ročník prokázal, že o problematiku kvalitního pracovního a kancelářského prostředí má zájem velké množství laiků i odborníků. Společnost AC EXPO se proto rozhodla pořádat zvláštní samostatnou výstavu v únorovém termínu. Spoluorganizátorem této akce se stala společnost EXPAND MEDIA, vydavatel časopisu Kancelář a hlavním mediálním partnerem byla společnost Economia. Odborným mediálním partnerem se stal časopis Architekt.

Doprovodný program
Ačkoliv výstava OFFICE & LIFE nepatřila k největším: vystavovalo zde několik desítek firem, zajímavým doplňkem byl doprovodný program. Především šlo o odborné doprovodné přednášky, semináře, prezentace firem a trendů. Jak se mohli návštěvníci výstavy přesvědčit přímo ve „Veletržáku“, nešlo primárně jen o kanceláře, ale záběr se týkal – v obecné rovině - jednoho z nejpodstatnějších aspektů našeho života, tedy práce. Smyslem pak podle slov pořadatelů bylo přinést inspiraci a pomoc při tvorbě a zařizování pracovního prostředí.

Jedním z nejzajímavějších doprovodných programů odpolední výstavy byl program připravený časopisem Development News, jehož téma nejlépe konvenovalo se zaměřením našeho pravidelného seriálu Administrativy dnes. Hlavním tématem byla Analýza trhu kancelářských prostor, dále byly k vidění prezentované nové developerské projekty, ale došlo i na stále aktuálnější facility management. V rámci dalších přednášek se hovořilo také o pozitivních a negativních stránkách nových systémů organizace práce a pracovního prostředí: o hotelingu, open spacových prostorách, ale i o, již zmiňované, práci v domácím prostředí. Řeč byla i o hledání souvislostí a vtahů mezi firemní kulturou a pracovního prostředí. Časopis Project and Property vystavil modely realizovaných kancelářských a multifunkčních center, především pražských (řadu z nich jsme již podrobně přiblížili). Zvláštní pozornost byla také věnována srovnání realitního trhu kancelářských prostor v rámci celé České a Slovenské republiky. Jmenujme ty nejvýznamnější vystavovatele, kteří představili svůj designový kancelářský nábytek: Ahrend, Kinnarps nebo Vitra patří ke stálicím interiérového designu všude na světě.

Katalog & pokračování
K výstavě OFFICE & LIFE byl vydán celobarevný vícejazyčný (čeština, angličtina, ruština) magazín formátu A4, který podle organizátorů nemá být pouhým klasickým katalogem vystavujících společností a mediálních partnerů, ale „měl by se stát celoročním průvodcem pro všechny, kteří hledají nové nápady, moderní řešení a inspiraci pro utváření svého pracovního prostředí.“ Tomu napomáhá, kromě odborných článků a rozhovorů s významnými osobnostmi z tohoto oboru, také obrazová dokumentace a inzerce vystavujících firem, společností a studií.

O výstavě OFFICE & LIFE
Termín konání: 18. – 21. 2. 2004
Výběrová výstava kancelářského nábytku, vybavení a doplňků, kancelářské techniky, potřeb, služeb a řešení.

Velká dvorana Veletržního paláce a přilehlé prostory.

Organizátor: AC EXPO s.r.o.; spoluorganizátor: EXPAND MEDIA, s. r. o.
Více také na: www.officelife.cz

- var -
Snímky archiv AC EXPO

Vybrané související články:
ADMINISTRATIVY DNES IV.: CHARLES SQAURE CENTRE
ADMINISTRATIVY DNES: BB CENTRUM OSTŘE SLEDOVANÉ VĚŽÁKY I.
OSTŘE SLEDOVANÉ VĚŽÁKY II.
OSTŘE SLEDOVANÉ VĚŽÁKY III.

Komentáře

Načítám komentáře...

  • Architektura
  • Autor:
  • Vydáno:

Doporučujeme