Před několika měsíci se otevíral Clarion Hotel Sign, vůbec největší hotel ve Stockholmu, který má 558 pokojů. V konceptu švédského architekta Gerta Wingardha se spojila skandinávská architektura s moderním designem posledního půlstoletí, který zde reprezentují práce takových designérských es jako Bruna Mathssona, Arneho Jacobsena a Alvara Aalta. Jejich nábytek a interiérové doplňky našly uplatnění v interiérech této nepřehlédnutelné stavby, kterou si nechal navrhnout Arthur Buchardt. Chtěl zde pro hosty především vytvořit atmosféru severského designu v té nejvyšší kvalitě reprezentované výše uvedenými jmény. Interiéry měla na starosti designérka Lena Arthur, která k tomu říká: „Chtěli jsme vytvořit hotel, v němž bude na první pohled patrné, co to znamená skandinávský design.“

„Zenith ve Štrasburku je skulptura, průsvitný obal se silnou image,“ říká o novém multifunkčním projektu ve francouzském Štrasburku jeho autor, italský architekt Massimiliano Fuksas. Modulární sál Zenithu může pojmout 1.800 – 10.000 diváků a je navržený z jednoduchých materiálů: textilu, betonu, oceli. Koncept francouzských Zenithů je státem podporovaný kulturní projekt, kdy konkrétně u Štrasburku je cílem posílit kulturní image, stejně jako akcelerovat turistický a zábavní potenciál města.

Koncept Zenith navrhli na začátku osmdesátých let francouzští architekti Philippe Chaix a Jean Paul Morel a dá se shrnout do jednoduchého popisu: účelné zábavní haly pro hudební představení a další kongresové využití. Zenith je ochranná značka společnosti Coker a ministerstva kultury a souvisí se systémem státních podpor a licencí na daný koncept. Zatím poslední Fuksasův Zenith ve Štrasburku má 6.000 míst a je to nepřehlédnutelná améba uprostřed parku u jednoho z hlavních vstupů do města.

-var- Foto: archiv