V dnešní době již nemusíte chodit s každou drobností na pobočku stavební spořitelny. Mnoho věcí se dá vyřídit pohodlně po telefonu, přes internet nebo poštou. Ušetříte tak mnoho času a v některých případech můžete dokonce získat nějakou slevu nebo dárek. Než se tedy rozhodnete něco se svou smlouvou podnikat, ověřte si např. na internetu nebo na spořitelní informační lince, jestli si práci nemůžete usnadnit. Spořitelny postupně zavádějí modernější způsoby kontaktu klienta s jeho účtem. Jak jsme psali v článku Internet a telefon ve stavebním spoření I., Raiffeisen stavební spořitelna svým klientům již nabídla možnost zjišťování stavu jejich účtu přes internet nebo sms zprávy a informační sms zprávy klientům poskytuje také Buřinka (SS ČS). Ne každý však prostřednictvím těchto „moderních vymožeností“ komunikuje rád, proto většina spořitelen nabízí zároveň kontakt pomocí klasického telefonu. Informační linky Všech šest spořitelen působících na našem trhu nabízí svým klientům alespoň jednu informační linku zákaznické podpory. Na některé se dovoláte zadarmo, na jiné za místní poplatky, někdy však budete muset volat na pražské telefonní číslo, což se vám prodraží zvláště v případě, jste-li z opačného konce republiky. Na všech informačních linkách by vám měli poskytnout základní informace o stavebním spoření, o různých variantách, o možnostech úvěrů, úrokových sazbách i poplatcích. Na všech by vám měli poskytnout kontakty na pobočky nebo své obchodní zástupce a měli by vám poradit s řešením základních problémů. Většina informačních linek zároveň nabízí určité informace o konkrétních klientských účtech – zde se však přístup jednotlivých spořitelen liší. Všechny telefonní linky, které poskytují přímý kontakt s klientovým účtem, zpravidla nabízejí na základě zadání čísla smlouvy možnost kontroly došlých plateb či připsání úroků nebo státní podpory a další informace, jež nemají důvěrný charakter. Na druhou stranu většina spořitelen vám touto cestou neumožní z bezpečnostních důvodů zjišťovat zůstatek na účtu, případně jiné informace, které by mohly být zneužity cizí osobou. Možnost zjištění zůstatku pouze na základě čísla smlouvy a osobních údajů nám při namátkovém ověření nabídli pouze v Hypo stavební spořitelně, ostatní spořitelny tuto možnost zamítly. Kvůli zjištění aktuálního zůstatku na účtu (mimo pravidelný výpis) tedy budete muset kontaktovat pobočku nebo obchodní zastoupení u ČMSS a VSS KB. U Raiffeisen stavební spořitelny máte možnost využít internetového nebo mobilního servisu (viz článek Internet a telefon ve stavebním spoření I.), SS ČS nabízí služby Telebus a SMS Telebus, které fungují na základě PIN a umožňují tedy podávání informací o zůstatku po telefonu nebo prostřednictvím SMS zpráv a telefonní informační službu zabezpečenou PINem nabízí také Wüstenrot.

Informační linky stavebních spořitelen
Stavební spořitelnaTelefonní čísloPoznámky
ČMSS225 225 225Klientská poradenská linka, platí se klasické telefonní poplatky.
Hypo844 111 113Informační modrá linka, hradí se poplatky za místní hovor.
222 878 444Klientský servis, platí se klasické telefonní poplatky.
Raiffeisen800 112 211Informační zelená linka, volání zdarma.
SS ČS800 207 207Informační zelená linka, volání zdarma, pouze obecné informace o stavebním spoření.
224 309 309Služba Telebus - získávání obecných informací i informací o klientově účtu prostřednictvím automatické hlasové služby ovládané tlačítkovým telefonem. V pracovní dny možnost přepojení na operátora, platí se klasické telefonní poplatky.
224 309 134Poradenská linka, zákaznické centrum, platí se klasické telefonní poplatky.
224 309 179Poradenská linka, zákaznické centrum, platí se klasické telefonní poplatky.
VSS KB222 824 777Klientská informační linka, platí se klasické telefonní poplatky.
Wüstenrot800 225 555Informační zelená linka, volání zdarma.
257 092 092Služba PříTel - získávání obecných informací i informací o klientově účtu prostřednictvím automatické hlasové služby ovládané tlačítkovým telefonem. V pracovní dny možnost přepojení na operátora, platí se klasické telefonní poplatky.

Zdroj: stavební spořitelny
Zavoláme vám zpátky Pokud se vám nechce do spořitelny volat, můžete snadno zařídit, aby spořitelna zavolala vám. Stačí vyplnit formulář na jejích internetových stránkách, specifikovat, o jaké informace máte zájem a spořitelna by se vám měla sama ozvat. Takovýto kontaktní formulář na svých stránkách nabízejí všechny stavební spořitelny – u ČMSS musíte kromě osobních údajů povinně uvést buď telefon, nebo e-mail nebo úplnou adresu – podle toho, jak chcete, aby vás spořitelna kontaktovala, Hypo stavební spořitelna vyžaduje kromě osobních údajů e-mail i telefon, u Raiffeisen naopak nemusíte zadávat ani jméno, bude stačit telefon, e-mail nebo fax, e-mail postačí také u VSS KB. SS ČS nabízí klientům dva formuláře – jeden „univerzální“ pro žádosti o informace, připomínky apod. a druhý speciální, určený pro objednání zpětného volání – zde si můžete dokonce zvo