Vyséváme brokolici pro jarní sklizeň

Brokolice

Autor: Shutterstock.com

Brokolice se nejlépe pěstuje na jaře nebo na podzim, kdy jsou kratší dny a není takové teplo. Vlivem letního slunce totiž vybíhá do květu, a její chuť se tím znehodnocuje. S předpěstováním sazeniček proto můžeme začít už během února a března, abychom mohli sklízet ještě před nástupem horkých dnů.

Brokolice roste poměrně rychle, mezi výsevem a sklizní obvykle uplynou jen 2 až 3 měsíce. Někdo tuto chutnou zeleninu vysévá v půli dubna přímo do záhonu. Pro ranější sklizeň si však můžeme brokolici předpěstovat doma na parapetu a koncem dubna na záhon přenést už silné, vzrostlé sazeničky.

Brokolice

Autor: Shutterstock.com

Stejně jako jiná semínka, i semínka brokolice potřebují ke zdárnému klíčení konstantní teplotu nad 20 °C a světlé místo u okna. Jemně je zatlačíme do substrátu a opatrně zavlažíme. Po vytvoření dvou pravých listů rostliny přepichujeme do květináčků nebo sadbovačů. Vzrostlé sazeničky pěstujeme při nižší teplotě, tak okolo 16 °C, budou pak otužilejší a zdravější. Při vyšších teplotách se sazeničky příliš vytahují a mají slabší kořínky.

V březnu a v dubnu je můžeme sázet do pařeniště či skleníku, od druhé poloviny dubna pak budou moci na záhon. Bydlíte-li ve vyšších, chladnějších oblastech, s vysazováním ven počkejte raději do května.

Brokolice

Autor: Shutterstock.com

Brokolici se daří v dobře zryté, hluboké půdě obohacené kompostem a vápníkem. Rozestupy mezi sazenicemi by měly být 45-50 cm. Zpočátku můžeme záhon přikrýt bílou netkanou textilií, která sazeničky udrží v teple a ochrání je před dřepčíky.

Brokolice

Autor: Shutterstock.com

O brokolici se hovoří jako o potravině téměř zázračné. Obsahuje totiž řadu minerálních látek a vitaminů, včetně tolik potřebného vitaminu D a E, a zároveň je významným zdrojem kyseliny listové, která napomáhá správnému vývoji plodu, a karotenoidů, jež se osvědčily jako prevence nádorových onemocnění, zejména pak rakoviny plic. Pravidelnou konzumací brokolice posilujeme imunitní systém, zlepšujeme trávení a udržujeme zdravé kosti a zuby.

Komentáře

Načítám komentáře...