Atraktivní kontrasty

Interiér venkovského obývacího pokoje je postavený na hře kontrastů, které jeho majitel očividně miluje. Kontrast temně hnědé s lomenou bílou je velmi efektní. Je působivý stejně jako kombinace zářivě bílé s hlubokou černí, naštěstí však postrádá jejich nekompromisní tvrdost. Lomená bílá proteplená dotykem žluté s čokoládově hnědými odstíny vytváří harmonický pár, kterému to spolu sluší nezávisle na módních trendech. Jejich spojení vede k zaručeně zajímavému výsledku. Problémem tohoto interiéru je ovšem absence středních barevných poloh.

Střední tóny

Při návrhu koncepce kontrastního interiéru je třeba postupovat s velkým citem, rozvahou a ctít jeho pravidla. Kontrast je vždycky prvoplánově efektní a působivý - interiér oživí, vnese do něj vzrušení a příjemné napětí. Nesmí ho však být příliš! O harmonický celkový dojem a adekvátní pozadí pro ústřední dvojici se starají další barvy. Jsou to především střední tóny, které – zpravidla použité na větších plochách - tvoří plynulý přechod mezi oběma krajními polohami barevného spektra. Tlumí dramatický účinek kontrastu a nabízejí unaveným očím plochu, na které mohou „odpočívat“.

Pestré barvy

Místo středních tónů zde tvůrce interiéru nečekaně sáhl po široké škále výrazných barev. S nimi bohužel interiér postavený na kvalitním nadčasovém barevném základu získal poněkud cirkusový nádech, který je snad možné ospravedlnit zálibou majitele v umění a jeho osobitým vkusem při výběru uměleckých děl. Pestré barvy na obrazech by skvěle doplnily černobílý základ, k hnědobílé kombinaci by se více hodily jemnější lomené nebo zastřené, typicky elegantní odstíny. Také motiv mohl být zvolený citlivěji – moderní plakáty staví na stylovém kontrastu.

Bílá výmalba

Kompletně bílá výmalba je sice nadčasová, elegantní a interiér opticky zvětšuje, v tomto případě ale nebyla ideální volbou. Bílá na velkých plochách stěn pouze zvyšuje základní kontrast, místo aby ho pomáhala zjemnit a harmonizovat. Problém vygradoval přítomností mnoha pestrých barev na doplňcích: obrazech a živých květech ve váze na konferenčním stolku. Stěně s obrazy by slušel střední odstín některé z neutrálních barev, např. nekonfliktní béžová nebo chladnější písková. Ty by dokázaly srazit sílu pestrobarevných doplňků a nenásilně je začlenit do interiéru.

Regál s porcelánem

Kromě originálního a lehce necitlivého barevného řešení upoutá na první pohled vzdušný solitérní regál z tmavého dřeva se sbírkou bílého porcelánu umístěný netypicky přímo před okno. Okna a prostor před nimi by (až na vzácné výjimky) měly zůstat trvale volné, aby do místnosti mohlo volně proudit přirozené denní světlo, oživené případně slunečními paprsky. Lepší místo by regál našel na blízké boční stěně, vedle komínového tělesa krbu. Na pozadí nové výmalby v teplém neutrálním odstínu by nádherná sbírka bílého porcelánu překrásně vynikla.

Kancelářské okno

Okno osvobozené od regálu by se doslova rozzářilo a prosvětlilo celou místnost. Ačkoliv vodorovné dřevěné žaluzie v barvě stěn dobře dokreslují tradiční interiér s nádechem koloniálního stylu, nepůsobí příliš domácím, útulným dojmem. Oknům venkovského domu a obytného interiéru obzvlášť by více slušela lehounká nezdobná záclona. Na míru zvolenou hustotou vláken, případně vkusným decentním vzorkem by pomohla regulovat množství vstupujícího denního světla. Pokud by majitelé trvali na žaluziích, lehounká záclona by jejich vzhled výrazně zjemnila.

Zdroj: www.haroldova.cz