Domácí fitko za pár korun? Proč ne!

domaci fitko

Autor: Shutterstock.com

Zdroj: Shutterstock.com

Toužíte udělat něco pro své zdraví, ale neláká vás chodit do posilovny mezi spousty lidí a váš byt také právě není z největších? Ani v malém bytě není problém zařídit si potřebné vybavení a zároveň se úplně nevydat z peněz.

K tomu, abyste si zdravě zacvičili a posílili a protáhli všechny svaly, nepotřebujete mít doma obrovské a neskladné stroje. Stačí několik efektivních pomůcek, které se navíc pohodlně vejdou do jedné krabice pod postel.

Základem každého cvičení je dobrá podložka, proto se přimlouváme za to, abyste do ní zainvestovali a koupili si opravdu kvalitní, na které se vám bude dobře cvičit, ale i relaxovat. Čím lépe bude splňovat vaše potřeby, tím spíše se budete ke cvičení vracet. Důležitými faktory při jejím výběru jsou síla (neboli tloušťka) podložky, její velikost a také tvrdost. A samozřejmě důležitou roli hraje i zvolený materiál.

domaci fitko

Zdroj: Shutterstock.com

Při nákupu se nebojte zeptat prodávajícího personálu v obchodě, jaké druhy (to znamená k jakým účelům) karimatek nabízejí, a zvolte tu, která bude vhodná pro vaši potřebu. Například karimatka na jógu nebo pilates by měla být vyšší a měkčí než karimatka, na které chcete posilovat a cvičit dynamičtěji. Taková podložka by zase měla mít protiskluzový povrch a měla by být tvrdší a pevnější, aby lépe odolala intenzivnějšímu cvičení.

Také se informujte, jak je to se savostí potu, který materiál je nejvhodnější. Velmi oblíbeným materiálem je syntetický kaučuk NBR. Jedná se o velmi odolný materiál, co se týče savosti potu i vody. Můžete volit i ekologické podložky, které jsou vyráběné bez přidaného latexu a ftalátů. Jsou vhodné pro každého, ideální jsou pro děti či seniory, zejména jsou však preferovány alergiky.

domaci fitko

Zdroj: Shutterstock.com

Jaké pomůcky zvolit?

Kromě samotné podložky, na které můžete cvičit i bez pomůcek, si domů můžete pořídit různé druhy* činek*. Pokud chcete cvičit nejen vy, ale také váš partner nebo partnerka, je dobré zvolit činky s nastavitelnou zátěží a ubírat či přidávat podle potřeby. Tím se vyhnete tomu, mít doma čtvery, patery různé činky, které zabírají spoustu místa.

Speciální „činkou“ je tzv. kettlebell, který vyžaduje zpravidla úchop oběma rukama a také cviky, které s ním provádíte, zapojují jiné partie svalů nebo jejich kombinace. S kettlebellem můžete trénovat vytrvalost, sílu, provádět s ním i balistické cviky a je vhodný pro muže i ženy.

domaci fitko

Zdroj: Shutterstock.com

Skvělým spalovačem tuků a také na rozehřátí je* švihadlo*. Posilujete najednou svaly, klouby, šlachy a ještě provádíte aerobní rozcvičku, což je příjemná kombinace. Navíc švihadlo je pomůcka, kterou většinou milují i děti, takže je do cvičení můžete nenásilně zapojit.

Gumy jsou další pomůckou, vhodnou pro posilování. Jejich obrovskou výhodou je, že vám nezaberou v bytě téměř žádné místo, jejich využití je ale velmi všestranné. Můžete s nimi posilovat ruce i nohy, záda, a dokonce i břišní svaly. V obchodě zakoupíte gumy různé síly. Čím je guma silnější, tím je pevnější a tím je práce s ní obtížnější, proto volte podle své síly a schopností. Slabší gumy se také velmi hodí k protahování, takže doporučujeme zakoupit jednu slabší gumu a jednu silnější.

domaci fitko

Zdroj: Shutterstock.com

Pokud byste chtěli pořídit do domácnosti alespoň jeden větší stroj, pak určitě dobrou službu udělá* rotoped*, který je ze cvičicích přístrojů prostorově poměrně úsporný. Je vhodný pro všechny věkové kategorie, hodí se jako přístroj pro aerobní cvičení, při rekonvalescenci, posiluje kardiovaskulární systém těla, vytrvalost a zvyšuje kapacitu plic. Je dobrým pomocníkem nejen pro zdatné sportovce, ale také pro ty, kteří nezvládají těžké cvičení či velkou zátěž.

Pro posílení nohou a hýždí doporučujeme stepper, který velmi efektivně zapojí všechny svaly dolních končetin. Navíc je šetrnější ke kloubům než klasické stoupání a scházení schodů, které jsou vyšší, a tudíž dopady jsou větší zátěží na klouby.

domaci fitko

Zdroj: Shutterstock.com

Skvělou pomůckou nejen pro cvičení a posilování například břišních svalů, ale také pro závěrečný relax jsou gymnastické balony. Povalováním se na nich zároveň protahujete svaly, zároveň jim dopřáváte odpočinek, a navíc výborně trénujete rovnováhu. Gymnastické míče jsou také vhodné k sezení, kdy potřebujete ulevit páteři, doporučují se těhotným ženám a lidem trpícím bolestmi zad a cvičení na nich velmi milují také děti.

Komentáře

Načítám komentáře...