Čočka na talíři v trochu jiné podobě: zkuste ji naklíčit

Naklíčená čočka

Autor: Shutterstock.com

Čočka je sama o sobě velmi zdravá, mimo jiné obsahuje spoustu železa a důležité vitaminy skupiny B. Pokud zrovna nemáte chuť na čočku vařenou, můžete ji zkusit naklíčit. V klíčcích vitaminy a minerály násobí svůj objem. K posílení zdraví stačí, když jich za den zkonzumujete jen hrstku.

Čočku nejprve propláchneme vodou a vybereme z ní nehezké kusy. Semena potom necháme do druhého dne nabobtnat ve studené vodě (vody bude třeba zhruba trojnásobný objem než čočky). Druhý den semena vložíme do klíčící misky nebo na sítko a postavíme do tmavšího koutu místnosti. Klíčící misky mívají víko, které semenům zajistí tmu, sítko můžeme přikrýt talířkem.

Mohlo by vás zajímat

Pokud chcete, aby vám vyrostly i lístečky (ty jsou také velmi zdravé, klíčky ale kvůli nim ztrácí nasládlou chuť a křehkost), dopřejte klíčkům více světla.

Klíčky dvakrát denně proplachujeme vlažnou vodou. Zhruba po třech dnech budou připravené ke konzumaci. Je potřeba je sníst rovnou začerstva, protože při delším skladování ztrácí cenné látky a rychle se kazí. Nicméně několik dnů v lednici vydrží.

Naklíčená čočka

Autor: Shutterstock.com

Tip: Jarní pomazánka z naklíčené čočky

Budeme potřebovat: 2 hrsti zelené nebo červené čočky, kterou naklíčíme podle výše uvedeného návodu, 200 g lučiny, 2 stroužky česneku, špetka mořské soli, drcený pepř, několik ks ředkviček

Postup: Naklíčenou čočku umeleme, smícháme s lučinou a ochutíme utřeným česnekem, solí a pepřem. Nakonec do směsi vmícháme plátky ředkviček a podáváme nejlépe s tmavým pečivem či s křupavou bagetou.

Komentáře

Načítám komentáře...