Proč se vyplatí mít doma kancelářské vybavení

Vodovod

Autor: Dle zadavatele

Představte si všechny drobnosti, které vám leží v kanceláři na stole. Většinou se jedná o malé věci s velkým užitkem: pomůžou vám totiž zorganizovat a naplánovat práci, dodržovat deadliny i komunikovat s ostatními. To vše ale člověk ocení také mimo pracovní sféru! Jaké kancelářské vybavení se vám vyplatí mít doma po celý rok a jak ho můžete doma využít? Inspirujte se v našem článku.

Home office

První případ je více než jasný. Pokud jste kvůli současné pandemii nebo z jiného důvodu přesídlili na home office a pracujete z domu, pak je kancelářské vybavení naprostou nezbytností. Zamyslete se, co vám pomůže se při home officu cítit pohodlně a být efektivnější. Je to pohodlné pracovní místo s ergonomickou židlí? Sluchátka s mikrofonem pro časté cally a online meetingy? Nezapomeňte ani na takové drobnosti, jako jsou bloky, kancelářské sponky, sešívačky, zvýrazňovače, obálky nebo prospektové obaly. Všechny tyto serepetičky vám pomůžou zvládnout nejen pracovní úkoly, ale můžou se hodit také například při vyřizování domácích účtů.

TIP: Ať už potřebujete obálky všech možných druhů, kancelářské potřeby, židle, nebo tiskárny, vše nakupujte jen od spolehlivých dodavatelů. Ideálně online a s dodáním do druhého dne.

Organizace

Máte děti? Věnujete se spoustě koníčku? Děláte manažera celé rodině a snažíte se na nic nezapomenout? Pokoušíte se do toho všeho pracovat a nezanedbávat příbuzné ani kamarády?

Nezapomenout na všechny úkoly, schůzky a deadliny může být náročný úkol. Snažte si proto organizaci co nejvíce usnadnit. Pomoci vám mohou nástěnné nebo stolní kalendáře, kvalitní diáře, případně různé online nástroje. Podobně poslouží také různé tabule nebo nástěnky, kam si můžete připínat nebo psát vše, co musíte během dne nebo týdne zvládnout.

Při zapisování úkolů dodržujte určitý systém, abyste se v nich snadněji orientovali. Můžete si úkoly organizovat čistě podle termínů a délky trvání, nebo si je rozdělovat podle toho, jaké oblasti se týkají. Anebo si můžete zvolit jakýkoli jiný systém, který bude vyhovovat vašim potřebám.

Vizualizace

Při organizaci složitějších úkolů můžete využít různé nástroje pro vizualizaci. To vám pomůže utřídit si myšlenky a naplánovat si svůj čas. Skvělé jsou bílé magnetické tabule, na kterých si můžete vizualizovat každotýdenní plán, a to od pracovních úkolů a deadlinů, až po osobní schůzky, doktory a jiné rodinné záležitosti. Tabuli můžete kdykoli smazat, přepsat a začít znovu. Zároveň ji může používat celá rodina: stačí tabuli vyvěsit na viditelné místo do chodby nebo do kuchyně, každému členu přiřadit jeden barevný popisovač a nechat je, ať úkoly na tabuli zapisují sami. Zní vám to přehnaně? Po prvním týdnu uvidíte, že budete moct z hlavy pustit polovinu věcí a bude vám lépe.

Vodovod

Autor: Dle zadavatele

TIP: Podívejte se na další tipy, jak můžete využít magnetické tabule doma těmi nejchytřejšími způsoby.

Finance

Řízení financí by mělo být extrémně důležité pro každého z nás. Měli byste vědět, jaký je váš měsíční příjem, kolik z něj potřebujete tzv. na přežití (tedy na zaplacení nájmu, jídla, pojištění a dalších pravidelných nutných výdajů) a kolik vám zbývá na volnočasové aktivity a zábavu.

Je také dobré si udržovat pořádek v nákupních dokladech od oblečení až po elektroniku, a to především, pokud jsou produkty ještě v záruce. Je dobré si ukládat doklady do obálek, prospektových obalů nebo krabic, a to ideálně roztříděné tak, abyste je poté snadno našli. Podobným přístupem si udržujte pořádek ve smlouvách, výpisech z banky a podobných důležitých dokumentech. Jen tak nebudete zapomínat na důležité platby a termíny a v případě potřeby se rychle dopátráte jakéhokoli dokumentu.

Komentáře

Načítám komentáře...