Editorial

Jan Čech

Autor: Vladan Krumpl

Milé čtenářky, milí čtenáři,

Je to už spousta let, co mi moje sestra zakázala kupovat komukoliv z rodiny k narozeninám, svátkům či Vánocům cokoliv elektronického nebo mechanického. Byla to čistě pragmatická žádost (rozkaz). Vypozorovali jsme totiž takový zvláštní jev: všechno, co koupím nebo dostanu, se rozbije.

Asi si říkáte, že to je normální, ale není. Jakmile totiž koupím nějakou spotřební elektroniku, po rozbalení přístroj zabliká, zavrčí, zasyčí a pak zhasne. Někdy prostě neudělá nic. V lepším případě. V horším nějakou dobu jede, funguje a pak se najednou zastaví a umře. Stejně to chodí se stroji na zahradu. Bohužel je většina těch oprav natolik složitá nebo má tak komplikovaný průběh reklamace, že bych o tom mohl psát celé romány.

Ledaže bych toho využil a nechal se zaměstnat u České obchodní inspekce. Určitě bych se jim vyplatil. Má vlastnost je ověřená.

Chcete příklad?

Třeba můj nový služební počítač. Fungoval docela dobře necelý rok. Pak se najednou roztočilo kolečko, ukázala se modrá obrazovka a počítač umřel. Navždy. Bohužel v tu nejnevhodnější chvíli. V době koronaviru, kdy jsem byl s rodinou skoro 100 km od kanceláře a doufal jsem, že plynule převezmu práci po Filipu Grygerovi, který před nedávnem náš časopis opustil. Bohužel, nic nemůže být plynulé. U mě ne.

„Modrá smrt“ znamenala urychlený návrat do Prahy, několikadenní pobíhání po městě s nejtvrdšími karanténními opatřeními, svolání kompetentních osob na opravu, zjištění, že z počítače se nezachrání ani jediný soubor, a následnou instalaci nového počítače. Mezitím jsem ještě dal auto do servisu, aby mi ho zkontrolovali a já ho mohl odvézt na STK. Po opravě v servisu přestala fungovat klimatizace.

Chcete další příklady? Mám jich plné kapsy. Můžu vyprávět třeba o křovinořezu, tiskárně pro maminku nebo myčce, „libová“ je i historka o novém zahradním traktůrku, který své první stéblo trávy usekl až rok po nákupu.

I když to nevzdávám, jsem opatrný. V tomto čísle píšeme i o přípravě kávy. Sám si kávovar nikdy nekoupím. Stačí mi rychlovarná konev, která se nám právě rozbila. Jen tři měsíce po záruce. A tak jsem raději přenechal psaní o spotřebičích jiným osobám.

Neremcám. Doufám. Držte mi palce.

Jan Čech, zástupce šéfredaktora

Komentáře

Načítám komentáře...