Málokoho asi napadne, že do současnosti prakticky nebylo možné si na internetu vyhledat ucelený sortiment bytového textilu nebo nějaký druh tyče či vitrážky a doobjednat si její ztracený díl. Problematika prodeje bytového textilu vždy spočívala na škále nabízeného sortimentu a osobním kontaktu zákazníka s materiálem. Toto funguje v případě osobní návštěvy v některém z bytových studií, nebo v obchodech s bytovým textilem. Zákazník přijde do prodejny s jistým očekáváním a poté tváří v tvář vzorkům visících v šálech vedle sebe přemítá nad realizací svého interiéru. Po celou dobu je mu k ruce vyškolený pracovník a co chvíli je zákazníku vysvětlováno, kam se jaký materiál hodí. Nakonec se zákazníkovi nějaký vzor zalíbí a dojde k obchodu. Na internetu tedy vznikly dva kardinální problémy: 1. Jak zákazníkovi předvést zboží co možná nejvěrněji a nahradit přitom rady vyškoleného pracovníka? 2. Jak zajistit (pokud je nutný) kontakt zákazníka s materiálem před uzavřením samotného obchodu? Internetový obchodní dům společnosti Styltex design, spol. s r. o. (www.styltex.com), je jedním z prvních interaktivních obchodních domů tohoto typu v Evropě, který se po více jak ročním vývoji s těmito problémy vypořádal. Řešení problému jedna Celý sortiment byl přenesen do digitální podoby a fotografie počítačově doladěny, aby co nejvěrněji odpovídaly skutečnosti (nutno vzít v úvahu nestejné nastavení především starších monitorů). Byly nafoceny detaily struktur látek a všechen sortiment byl systematicky začleněn do kategorií podle svých vlastností. Samotný obchod je vybaven „Virtuální prodavačkou“. Jedná se o internetový formulář s přednastavenými vlastnostmi, které značně napomohou ve výběru hledaného zboží. Představte si, že přijdete do obchodu a oslovíte prodavačku s dotazem na látku, která by měla mít něco modrého a trochu žluté, mohla by být hrubší a barvy spíš pastelové…, není v jejích silách, aby vám ukázala vše, ale „Virtuální prodavačka“ nevynechá látku ani jedinou. A k tomu si vše můžete nechat seřadit podle ceny. Řešení problému dva Internetový obchodní dům výše jmenované společnosti nabízí kromě prodeje metráže i zadání šití látek. Je to podobné jako v kamenném obchodě. Prodavačka s vámi vyplní formulář pro švadlenu a napíše název materiálu, ze kterého se bude šít. Součástí internetového obchodního domu je i nástavba šití. V ní zákazník velice snadno pomocí aktivních obrazů navolí svou objednávku, ale hlavně po celou dobu vidí, v jakých cenách se jeho realizované nároky odrážejí. Může tak volit menší nařasení, jiné šití, jiný materiál - pohrát si nejen s materiály, ale i s cenou. A to nejdůležitější na konec. Dříve, než započne vlastní zpracování, je jako součást zálohové faktury zákazníkovi zaslán i malý vzorek zpracovávaných materiálů. Další možnost máte při každé objednávce, můžete zaškrtnout variantu „zašlete fakturu se vzorkem, nejsem si jist barvou a materiálem“, a konečně poslední variantou je nechat si vytisknout pozastavenou objednávku a s jejím výtiskem přijít přímo do prodejny společnosti a po zhlédnutí materiálu uzavřít obchod v cenách internetového obchodu. Společnost Styltex design, spol. s r. o., se zabývá velkoobchodním a maloobchodním prodejem bytového textilu od roku 1997. Od roku 2002 má celý svůj sortiment ucelen do pravidelně se měnících kolekcí, ve kterých se nalézá okolo 200 druhů látek ve více jak 1.000 barevných kombinacích. Internetový obchodní dům společnosti tak vůbec poprvé ve své historii prezentuje takto rozsáhlou kolekci koncovým spotřebitelům prostřednictvím počítačové sítě.