Fenomenálního designéra Philippe Starcka kromě jiného proslavily „jeho koupelny“. S tímto tématem byl poprvé konfrontován při zakázce od firmy Duravit AG, a v roce 1994 byla na trh uvedena dnes již kultovní série Philippe Starck Edition 1. Duravit projevil dostatek odvahy prezentovat Starckův neobvyklý přístup a odtud píší historii koupelny Duravit a Starck společně. Po obrovském úspěchu první série bylo firmě Duravit jasné, že půjde i dále cestou designu Philippe Starcka. Od toho okamžiku již uplynulo více než deset let, během kterých se tato spolupráce ukázala jako výjimečně plodná a úspěšná. V roce 1998 uvedl Duravit na trh sérii Philippe Starck Edition 2, která byla na mezinárodní scéně přijata se stejným nadšením. Edition 2 zachovává úspěšný základní koncept Edition 1 – vzorem je opět člověk a jeho kontakt s vodou, ale zatímco pro Edition 1 byly inspirací vědra, džbány, lavóry atd., Edition 2 sahá po přirozených formách vody a autorovou předlohou se staly pramen, příliv, odliv nebo vodní vír. Jako doplněk k úspěšné koupelnové sérii Philippe Starck Edition 1 prezentoval Duravit v roce 1997 známé umyvadlo, které Starck posadil na bílou keramickou desku kombinovanou s jednoduchými masivními dřevěnými nohami nebo položenou na chromovém podstavci. Úspěch byl opět důkazem správné volby a v roce 2001 doplnily sérii další tři umyvadla s výraznými formami a jasným rukopisem. Příběh o úspěchu pokračuje v roce 2001 inovativním nábytkovým programem Jelly Cube z vysoce kvalitního recyklovatelného polypropylénu, z kterého Starck poprvé velkoplošně zpracoval poloprůhledný plast. Zvláštním znamením Jelly Cube jsou postranní, dovnitř orientovaná výztužná žebra, do kterých se zasouvají zapuštěné záklopy nebo zásuvky. Jsou viditelné zvenku, což dodává nábytku na nápaditém a přitažlivém vzhledu. V roce 2002 se o zasloužený úspěch přihlásila další série, úplně odlišná od předcházejících dvou projektů. Allround Starck 3 má jasné motto: zbytečnosti vypustit a koncentrovat se na podstatné věci. Moderní design nejnovější série mnohé nejen osloví, ale je pro mnohé i dostupnější. Po Edition 1 a Edition 2 vytyčuje Duravit další milník v historii vývoje koupelen a nabízí jako první výrobce kompletní designérskou sérii pro veřejnou a poloveřejnou oblast, jejíž přepracovaný design se skvěle uplatňuje i v soukromé sféře. Starck 3 má přitom vhodné rozměry i pro nejmenší koupelny a komplikované půdorysy, a na rozdíl od předcházejících dvou luxusních sérií i přijatelné ceny. Cenové rozpětí se pohybuje od umyvadla za méně než 100 € při základní sérii Starck 3 přes střední cenové pásmo v Edition 2 až po opravdu exkluzivní ceny za topdesign Edition 1. Zatím poslední v rodině Starck je program koupelnového nábytku Starck 1.2.3. (2003), který sjednocuje funkčnost a kvalitu a zároveň snižuje i ceny koupelnového nábytku Duravit. Starck 1.2.3., jak napovídá jeho název, se může kombinovat se všemi keramickými sériemi Starck a jeho jasný ušlechtilý půvab se dá začlenit i do již zařízené koupelny. Obdivovatelům umění tohoto designérského mága jistě neunikly ani série koupelnových baterií a doplňků Axor Starck od společnosti Hansgrohe, a tak mohou koupelnu svých snů vybavit kompletně výrobky z dílny Starcka – od keramiky přes nábytek až po věšák na ručníky, zrcadlo a ostatní příslušenství. Starck je skutečným mistrem designu: všechny výrobky z jeho sérií jsou jedinečné a zároveň spolu výborně harmonizují. Jejich formy a barvy se doplňují a vytvářejí v koupelně jednotný celek. -las-


Související článek Inspiraci nachází v minulosti