Podzimní design přináší nazpět přírodu, v podobě struktury listí a organických tvarů. Barvy podzimu jsou i barvami aktuálně používanými v průmyslovém designu. Bionika, která využívá přírodní struktury jako určité modely a inspirační zdroje při řešení konkrétních technických a technologických problémů, se stává v posledních letech často používaným nástrojem také v rukách průmyslových designérů. Modely a stavební postupy obecně známé v přírodě jsou samozřejmě inspirující i v oblasti průmyslového designu, který si z nich bere harmonii, organické tvary a smysl pro efektivní řešení. Oproti artificiálnosti a umělosti je „přírodní design“ aktuálním tématem. Barvy a tvary přírody Trend dominujících organických forem, které jsou často kombinovány s geometrickými tvary, jako je tomu například u nízkých skleněných, ale i keramických váz s vertikálním vydutím, přichází. Současné materiály používané například v oblasti bytových doplňků jsou inspirovány přírodou: často se používají exotická dřeva, jejichž povrchy jsou dále přírodními způsoby upravovány. Nepravidelné křivky přírodnin designéři kladou do kontrastu s hladkými skleněnými částmi. Vázy, mísy a různé láhve aktuálně dostávají buď jemně písčitý, nebo satinovaný povrch. V kurzu jsou také barvy přímo vycházející z přírodnin. Zapomenuty jsou ostře jedovaté, „chemické“ barvy a do módy přicházejí kouřové a jantarové odstíny. Hnědá, zlatá a zelená jsou nejen barvy přicházejícího podzimu, ale i aktuální barvy, oblíbené světovými designéry. Přírodní kameny, jako vápenec, z těch drahých pak například ametyst nebo jantar, inspirují k využití na předmětech každodenního použití. Barvy a dekory, stejně jako všemožné tisky s přírodními motivy listí, květinových struktur, ale třeba i stylizovaných zvířat, jako by nás vracely nazpět k éře florální secese. Příběhy starých časů prodávají Přírodní témata a dekory se vracejí do módy mimo jiné z ekonomických důvodů. Obecně platí, že produkty, které vyprávějí nějaký příběh, se lépe prodávají než anonymní spotřební zboží, se kterým se zákazník špatně identifikuje. A všemožným revivalům v oblasti průmyslového designu také nahrávají celkové náklady spojené s vývojem nových tvarů, materiálů a jejich použití. Relaunch starých věcí je pro výrobce i prodejce vždy levnější než uvádění zbrusu nových návrhů a značek. Prolistujte si katalogy aktuálních kolekcí renomovaných výrobců: najdete tady tisíce různých variant na téma listů stromů, stylizovaných květin, trsů trávy… V převážně podzimních barvách a provedeních. My jsme z archivu německého Design centra vybrali několik ukázek skleněných váz a mís. Představujeme také jeden zajímavý látkový dekor… To všechno se nese na struně přírodních materiálů, přirozených barev a použití tradičních technologií. Podzim a jeho barvy nejsou ani tentokrát nudné. -var- S využitím podkladů Design centra Severního Vestfálska Repro: Red Dot