Čtěte také

dyne hokaido

Čtěte také

Dýňová polévka na podzim zahřeje a dodá sílu

Dlouhodobá a pravidelná konzumace dýňové dužiny údajně působí jako prevence vzniku nádorového bujení, takže o důvod víc, proč dýni hokaido vpustit do své kuchyně a připravit z ní kromě obligátní polévky například výborné dýňové rizoto. To kromě lahodné chuti a nádherné vůně dodá i vitaminy a minerální látky jako hořčík, selen a železo. Jeho příprava navíc není složitá, u sporáku rozhodně nestrávíte celý den.

Dýně obecně jsou velmi zdravé, obsahují značné množství vitaminů, ale i minerálních látek. Díky svému složení se hodí i pro diabetiky či lidi s trávicími problémy, včetně problémů se slinivkou. A právě dýně hokaido patří k těm nejoblíbenějším, nejen pro svou krásnou barvu a sladkou, lehce oříškovou chuť, ale také proto, že se nemusí loupat, což je u jiných druhů často pěkná dřina. Navíc se s hokaidem díky jeho menší velikosti snadno pracuje.

dyne hokaido Dýně hokaido jsou zdravé, chutné a dobře se s nimi pracuje Autor: Shutterstock.com / Shutterstock.com

Dýňové rizoto se slaninou a šalvějí

Na 6–8 porcí budete potřebovat: ½ kg rýže na rizoto (například Arborio), ½ dýně hokaido, 1 velkou šalotku, 2 stroužky česneku, 150 g uzené slaniny (nejlepší je pancetta), 3 lžíce olivového oleje, 1,5 dcl suchého bílého vína, 1,5 l zeleninového vývaru, 1 snítku šalvěje, 1 lžíci másla, 70 g parmazánu, sůl, pepř.

V kastrolu nebo velké pánvi na středním stupni rozehřejte olivový olej a osmahněte na něm na kostičky nakrájenou slaninu a najemno nakrájenou cibuli a česnek dosklovata. Přisypte rýži a míchejte, dokud se zrnka neobalí tukem a nezprůsvitní. Podlijte vínem a opět míchejte, dokud se tekutina neodpaří. Poté vmíchejte omytou a na menší kostky nakrájenou dýni zbavenou semínek a nasekanou snítku šalvěje. Postupně po sběračkách podlévejte horkým vývarem a stále míchejte, další sběračku vývaru nalijte vždy, když se předchozí várka vstřebá do pokrmu. Rizoto bude hotové přibližně za 15–20 minut, kdy bude mít rýže konzistenci al dente, tedy ne úplně měkká, ale už ne tvrdá, právě tak akorát, na skus. Během vaření podle chuti osolte a opepřete, po uvaření do rizota vmíchejte máslo a parmazán. Hned podávejte a mějte na paměti, že rizoto se nemá ohřívat, protože ohřáté už není tak dobré. Udělejte si tedy vždy takové množství, které najednou zkonzumujete.

Zdroje: fresh.iprima.czvitalia.cz

Čtěte také

cuketové řezy

Čtěte také

Nevíte už co s cuketami? Tady je tak trochu jiný recept.