Základem vegetariánské grilovačky bude přirozeně zelenina. Ke grilování druhů, které mají drobné plody nebo pouští hodně šťávy, využijeme grilovací misku, je dobré mít po ruce také alobal. Přímo na rošt můžeme položit špízy s tvrdšími kousky zeleniny - hodí se cherry rajčátka, papriky, cibule, houby a také třeba ananas. Chce to jen opravdu mírný žár, aby se špízy nepřipálily, a často obracet.

Někomu připadá samotná zelenina chuťově nevýrazná, proto si připravíme nějakou chutnou zálivku, se kterou ji budeme servírovat. Výborné jsou dresinky na bázi bílého jogurtu či zakysané smetany, které můžeme ozvláštnit bylinkami, česnekem, nasekaným čerstvým koprem, vlašskými ořechy, sezamovými semínky, ale také chilli papričkou či výraznějším druhem měkkého sýra.

Tzaziki Autor: Shutterstock.com Autor: Shutterstock.com

V alobalu se pak dají na grilu připravit výborné plněné papriky, cukety či menší patisony. Místo mletého masa a opečené slaniny však náplň zhotovíme z různých druhů sýrů, bylinek a pikantního koření. Do sýrové směsi lze také zapracovat ovesné vločky, které napřed spaříme vařící vodou, aby trochu změkly, a ochutíme dle libosti. K zahuštění náplně můžete použít i strouhanku s vejcem, konzistence pak bude tužší. Hodí se sem samozřejmě i opečené plátky hub.

Kdo má pocit, že se touto lehkou stravou nemůže pořádně zasytit, může vyzkoušet následující fazolové burgery:

Fazolový burger Autor: Shutterstock.com Autor: Shutterstock.com

Budeme potřebovat: 400 g červených fazolí z plechovky (plánujete-li grilovačku den dopředu, dejte si tu práci a použijte syrové fazole, které namočíte na noc do vody a druhý den uvaříte doměkka; čerstvá strava je vždy zdravější než konzerva), 1 nadrobno nakrájenou cibuli, 3 utřené stroužky česneku, 1 vejce, strouhanku, tymián, sůl, drcený pepř, špetku chilli

Postup: Fazole rozmačkáme na kaši a promícháme s ostatními ingrediencemi. Strouhanku přidáváme od oka, aby vytvarované burgery držely pohromadě a nerozpadaly se. Před grilováním je můžeme jemně obalit v mouce, méně se pak lepí. Pokud se přesto bojíte, že se vám na roštu při obracení rozpadnou, podložte je kusem alobalu, a opékejte několik minut z obou stran.

Více inspirace na grilování po vegetariánsku najdete v našem starším článku:

Čtěte také

Grilovaná jablka plněná brusinkami

Čtěte také

Sedm tipů pro grilování plodů zahrady a darů lesa