Home staging je, polopaticky řečeno, naaranžování interiéru za účelem rychlého a výnosného prodeje. Ve výsledku by měl byt vypadat tak, aby přilákal co největší počet zájemců, kteří se o něj poperou a vyšponují jeho cenu nahoru. Z tohoto důvodu je interiér zbaven všech osobních předmětů a dekorací a je ponechán ve své základní, neutrální podobě, aby se mohl zalíbit více kupcům z různého těsta.

Lidé si nechtějí představovat, jak bude byt vypadat, až odsud odstěhujete všechny ty koberečky a závěsy a odstraníte ze zdí fotografie z výletů. Oni to chtějí vidět hned. Základem home stagingu je proto vyklizení všech nepotřebností, které sice domácnost zútulňují, ale kupce nebudou zajímat. Možnost uskladnění je potřeba najít i pro přebytečný nábytek - čím více prostoru se v bytě vytvoří, tím větší a vzdušnější bude vypadat.

Velkou roli hraje při prodeji nemovitosti také světlo. Kupující dávají jednoznačně přednost světlým interiérům před tmavými kobkami. Okna by proto neměla být blokována žádným nábytkem ani závěsy, které by průchod světla omezovaly.

Z dekoračních předmětů by měla být v prodávaném bytě ponechána jen hrstka - stačí jeden obraz na stěně nebo váza s květinami na stole, aby interiér nebyl příliš holý a působil estetickým dojmem. Firmy, které se na home staging specializují, vám za tímto účelem často koupí nebo zapůjčí speciální doplňky.

Před návštěvou potenciálního kupce je nutné byt důkladně vyvětrat, aby se tu nedržel vydýchaný vzduch či cigaretový kouř. Není náhoda, že se nemovitosti nejlépe prodávají na jaře, kdy je už více světla a do bytů proniká svěží vzduch. Dejte jen pozor na aromatické lampy a jiná "vonítka", jejich vůně nemusí být příjemná každému.