Stručný souhrn z článku:
- Každý předmět v interiéru vyžaduje nejen estetiku, ale také funkčnost.
- Pro objevování českého designu se můžete obrátit na internetové obchody a sociální média.
- Inspiraci mohou designéři nacházet v pop-up storech a partnerských prodejnách.
Tento souhrn byl vytvořen pomocí AI a je kontrolován redakcí.
Každý předmět, kterým se v interiéru obklopujete, musel někdo vymyslet. Ale není to jen vnější slupka nábytku a jiných předmětů v interiéru. Na první pohled sice poutají pozornost hlavně barvy, tvary a materiály, ale na ten druhý musí výrobek slibovat službu, být funkční. Praktická stránka věci jde ruku v ruce s estetickým vnímáním produktu.
Kde začít
Když se chcete zorientovat v českém designovém rybníčku, netřeba brát do ruky lupu. Začněte u internetu proklikáváním e-shopů tuzemských firem a obchodů s českým designem, už to vám hodně napoví.
Většina lidí dnes stejně hledá vybavení do bytu online, takže dobře udělané webovky a prezentace na sociálních sítí jsou prvním magnetem přitahujícím potenciální zákazníky. „Velká část z nich chce ale následně vidět nábytek naživo, vyzkoušet si ho, podívat se na přesný odstín dekoru. V tom pomáhá vlastní showroom a síť partnerských prodejen,“ vysvětluje Kateřina Filipiová ze společnosti Dřevojas, která se zabývá koupelnovým nábytkem.
Jak se hledá inspirace
Designéři mohou své nápady představovat třeba i v rámci pop-up store, tedy obchodního prostoru, který si pronajmou na kratší dobu. Nebo se spojovat a představovat společné projekty, jako to nedávno udělaly značky Klimchi (skleněné doplňky) a Johann Malle (postele).
Hodně oblíbené jsou zmiňované partnerské prodejny. Třeba originální věci značky Zlesart, tedy stoly a stolky i funkční interiérové detaily jako například madla ke skříním v malosériích, mimo jiné najdete v showroomech Deco Leco či třeba v prodejně Mminterier.
A ke slovu přicházejí i originální nápady. Tradiční výrobce čalouněného nábytku Polstrin navázal na podnikovou prodejnu boutique hotelem Mezi švy – každý jeho pokoj je ukázkou toho, co vyrábí. (Článek byl redakčně krácen, více se dozvíte v novém vydání časopisu.)
O českém designu v interiéru si můžete přečíst mnohem víc:
- Výrobky s příběhem
- Inspirace ocelovými konstrukcemi a nafukovacími lehátky
- Nápadité kliky a zásuvky
- Využití netradičních materiálů
- Nábytek s tradicí, ale v novém kabátu
- Dřevěné židle, polstrovaná křesla
To vše a mnoho dalších informací a produktů najdete v prosincovém čísle časopisu DŮM & ZAHRADA, které vychází 16. listopadu.
Zdroj: Dům & Zahrada