Každý rok se po několik dní na začátku dubna stane Miláno pro designéry i širokou veřejnost hledající inspiraci tím, čím je pro katolíky Vatikán nebo pro židy Jeruzalém.
Milánský veletrh Salone Internazionale del Mobile se letos nesl ve znamení oranžové. Zejména na sedacím nábytku ji nevynechala snad žádná ze stovek vystavujících firem.
Army look
Výraznou hřejivou barvu pomerančů doplňovala světle zelená pohybující se mezi odstíny hráškové a kiwi a u několika designérských studií se dokonce vyskytly potahové látky s desénem "maskáčů". Maskáče se jako nový trend objevily v Miláně už na přehlídkách modelové módy a nyní se polehoučku a nenápadně doplížily i do oblasti bydlení.
Milovníci konvenčnějších a méně nápadných odstínů však interiér převlékat nemusí. Jednak není nutné být za každou cenu "in" na pouhou jednu sezónu, a jednak si trendy i nadále podržely variantu sedacího nábytku v tónech začínajících u bílé a pohybující se kolem smetanové nebo slonové kosti.
Návštěva z kosmu
Tvary pohovek se stále více rozkládají do šířky i
dálky a nabízejí možnost neformálního posazení i povalování se. Hlavně žádné škrobené držení těla s nohama způsobně drženýma u sebe a decentně složenýma rukama v klíně! Mnozí designéři si však uvědomují, že lidé chtějí i výrazné solitéry, proto na některých křesílcích a sofa zběsile rozehrály tvary. Podobají se masožravým rostlinám nebo tekoucím skvrnám a jejich formy bývají slovy nepopsatelné. Někdo potáhl křeslo Technogelem, který je měkký a vyvolává pocit doteku s živým organismem, jiný ho vypletl průsvitnou bužírkou, jejíž konce neodstřihl, ale nechal volně viset, takže se křeslo podobá zvláštnímu živočichu z Marsu.
Umělcova oběť
Samostatnou kapitolou Salone Internazionale del
Mobile byla prezentace mladého designu. Designéři se sjeli z celého světa a nabídli ke zhlédnutí produkty svého talentu a invence. Pokud měl někdo z kolemjdoucích na klopě cedulku "press" vystartovali ze stánku a nepustili oběť až do chvíle než si vzala prezentační materiály a tiskovou zprávu. Mladí vědí, že prosadit se je těžké a bez tisku o bydlení, životním stylu a designu to nejde. Nejlepší designéři, kteří patří k hvězdám a kasírují miliony dolarů, jsou především miláčky médií. V tomto ohledu si řada oborů začíná být velmi podobných.
La Dolce Vita
Designem nežilo jen výstaviště. Nové kolekce nábytku, osvětlení a drobných zařizovacích předmětů se rozutekly do celého Milána. Večer co večer svítily výlohy showroomů renomovaných společností do bouřících ulic. Firmy pořádaly tiskové konference, party, bujaré večírky s klasickou, rockovou i etnickou hudbou a snažily se přesvědčit laickou i odbornou veřejnost, že jedině interiérový design a sledování poslední módy v bydlení je to, za co skutečně stojí žít.
-doc-