Kupované rybí prsty jsou u dětí oblíbené, jejich příprava je rychlá a prakticky bez práce. Při nákupu je ale potřeba pečlivě číst složení, zejména obsah masa a soli – té bývá v těchto výrobcích opravdu hodně, a dítě tak může během jedné večeře zkonzumovat třetinu celodenního doporučeného množství soli. Obsah rybího masa dosahuje u nejkvalitnějších produktů 70 %, u těch nejméně kvalitních pouhých 22 %, standardní hodnota je 50 %. Zbytek pak tvoří strouhankový obal. Výhodou domácí přípravy je kromě čerstvosti a lepší chuti také dokonalý přehled nad použitými ingrediencemi.

Jak připravuje rybí prsty pekelný šéfkuchař Gordon Ramsay? Podívejte se na jeho recept ve videu:

Zdroj: Youtube

Proč jíst ryby pravidelně?

Podle odborníků na výživu by se mělo rybí maso objevovat v jídelníčku pravidelně, ideálně 2–3krát týdně. Důvodem je vysoký obsah bílkovin, důležitých aminokyselin, vitaminů a také kvalitního tuku, který je na rozdíl od jiných druhů masa bohatý na nenasycené mastné kyseliny. Ty působí pozitivně na správný vývoj mozku dětí – a to už v prenatálním období. Dále snižují hladinu cholesterolu, podporují správnou funkci kardiovaskulárního systému a přispívají k prevenci Alzheimerovy choroby, diabetu a dalších onemocnění. Ideální jsou mořské ryby, které jsou nejbohatší na důležité látky, ale skvělé výživové hodnoty mají i sladkovodní druhy.

Domácí rybí prsty pečené v troubě

Čas přípravy: 35 minut

Ingredience:

  • 600 g vykostěných filetů z bělomasé ryby (treska, candát, halibut…)
  • 2 vejce
  • hladká mouka
  • strouhanka
  • sůl

Příprava:

1) Troubu předehřejte na 200 ºC a vyložte plech pečicím papírem.

2) Rybí filety nakrájejte na proužky silné 2-3 centimetry.

3) V misce prošlehejte vejce. Mouku promíchejte se solí.

4) Kousky ryby obalte v mouce, poté v rozšlehaných vejcích a nakonec ve strouhance.

5) Obalené kousky vyskládejte na plech a vložte do trouby. Pečte 15 minut do zlatavé barvy.

6) Podávejte s bramborovou kaší, zeleninovým salátem nebo jogurtovým dipem s bylinkami.

3x tip navíc

  • Místo obyčejné strouhanky můžete použít panko strouhanku – rybí prsty budou křupavější.
  • Do strouhanky můžete přidat také sušené nebo nasekané čerstvé bylinky, například tymián, rozmarýn nebo petrželku.
  • Pokud chcete mít stoprocentní jistotu, že rybí prsty neobsahují žádné kosti, připravte je na způsob rybích karbanátků z mletého rybího masa.

Zdroj: www.stobklub.cz, www.bbcgoodfood.com, dvojka.rozhlas.cz