Abychom uspokojili chutě všech, nabízíme jak recept pro masožravce, tak i bezmasý. A přestože jde o karbanátky, tedy smaženou záležitost, tyhle variace jsou ve své podstatě vcelku zdravé, ostatně posuďte sami.

Karbanátky s krůtím masem, celerem a jogurtovým dipem

Celer není jen tak obyčejná zelenina, ceníme si jeho protizánětlivého působení i obsahu mnoha vitaminů a také minerálů.

Suroviny (pro 4 osoby): 700 g krůtích prsou, 1 menší celer, 3 stroužky česneku, 30 g zázvoru, 4 vejce, 200 ml selského jogurtu, olivový olej, limetka, sůl, pepř, kurkuma

Postup: Krůtí prsa namelte, oloupaný celer a zázvor nastrouhejte najemno a smíchejte s masem. Přidejte koření a 50 ml olivového oleje. Směs dobře promíchejte. Karbanátky pečte na rozpálené pánvi s trochou oleje asi 4 minuty z každé strany.
Na dip smíchejte jogurt, podrcený česnek, trochu olivového oleje, sůl a pepř, lze dochutit limetkovou šťávou a kůrou.

Tip pro masožravce: ke krůtímu přidejte celer, trochu zázvoru a ještě si připravte jogurtový dip Autor: Akademie kvality

Čočkové karbanátky z trouby

Vyměňte klasickou čočku za zelenou, snižuje hladinu takzvaně zlého cholesterolu v krvi. A ještě přidejte pár surovin, které by vás možná ani nenapadly (výsledek viz hlavní foto).

Suroviny (pro 4 osoby): 250 g zelené čočky, 1 malá cibule, 3 mrkve, 2 stroužky česneku, 1 hrst vlašských ořechů, 1 hrst slunečnicových semínek, 2 lžíce lněných semínek, 100 g domácí strouhanky, 2 vejce, 2 lžíce rajčatové pasty, sůl, černý pepř, olej

Postup: Postupně rozmixujte nadrobno cibuli, mrkev, česnek, ořechy a semínka. Vše dejte do velké misky. Zvlášť krátce umixujte i uvařenou čočku, ale tak, aby nevznikla kaše. Suroviny spojte a přidejte prošlehaná vejce, rajčatovou pastu a koření, dobře promíchejte. Musí vzniknout pevná hmota (případně si vypomozte strouhankou). Vytvarujte 8 placiček. Na rozpálené pánvi s trochou oleje je krátce opečte z obou stran a dejte dopéct do trouby na 140 °C po dobu deseti minut.

Zdroj: Akademie kvality