Architekti Ondřej Chybík a Michal Krištof patří dnes mezi českou i světovou špičku. Nebojí se originálních nápadů a navíc je i dotahují do konce. A to je jedině dobře. V jejich portfoliu nyní přibyl projekt Mlýnská z Brna, kde na limitované ploše vybudovali pětipatrovou rohovou stavbu o celkové užitné ploše 1200 m2 se 14 byty a komerčními prostory, která v městské zástavbě působí jako nový orientační bod díky výšce 26 metrů, pojednání fasády a neonové instalaci od umělce Petra Duba.

Nárožní dům je zajímavý už z ulice. Výrazným členěním fasády a oken prozrazuje celou vnitřní koncepci. Navazuje přitom na okolní stavby respektováním měřítka, výškou říms a parteru. Budova reaguje také na aktuální regulační plán města, podle něhož rušnou křižovatku v budoucnosti čeká zklidnění v podobě parku.

Dominantním prvkem stavby jsou rozměrná okna, odkazující na průmyslové dědictví čtvrti a jež zvenku fungují jako klíč k pojetí konkrétních jednotek. Jejich rozměry napříč patry výrazně gradují od dvoupodlažního komerčního přízemí přes malometrážní byty až po lofty s privátní terasou a šestimetrovou světlou výškou. Jádrem domu se točí sochařsky pojaté schodiště, jež se vyrovnává s malou plochou parcely. Výsledná forma nepravidelného polygonu udává bytům atypický ráz a prostorovou jedinečnost.

V přízemí se kolem ústředního schodiště vine komerční plocha pro jednoho až dva nájemníky, druhé a třetí patro nabízí celkem osm menších bytových jednotek o výměře 40 až 55 m2, ve čtvrtém se nachází čtveřice menších loftových bytů s dřevěnou vestavbou a v pátém dva rozměrné lofty s vestavbou, soukromými terasami a výrazně převýšeným interiérem. Všechny pak propojují materiály železobetonu, jasanového dřeva a bílých zdí i skvělé výhledy do okolí – směrem na jih na budoucí náměstí a malebnou Pálavu, na sever pak do vnitrobloku a také na centrum města včetně všech pamětihodností jako Špilberk či Petrov.

Orientaci v přeplněném městském prostoru usnadňuje výtvarné dílo suplující úlohu dřívějšího domovního znamení. Světelná neonová instalace Riders on the Storm výtvarníka Petra Duba parafrázuje bleskový vodič a inspiruje se stejnojmennou písní od kapely The Doors, která zpívá o „domu, uvnitř něhož jsme se narodili“, a dotváří tak dojem stavby, ke které si její obyvatelé vytváří úzký vztah.