Čtěte také

Jak sušit ovoce

Čtěte také

Jak správně sušit ovoce v sušičce

1. Listová zelenina

Špenát, rukola, římský salát, čínské zelí a podobné druhy zeleniny jsou potraviny, které si i při hubnutí můžete dopřávat prakticky dle libosti. Na 100 g špenátu vychází průměrně jen asi 23 kcal. 

2. Klíčky z fazolí

Klíčky, jako jsou například mungo, mají jednu z nejvyšších sytících schopností ze všech zkoumaných potravin. Navíc obsahují vysoké množství vitaminu C a vitaminu K. Na 100 g fazolových klíčků vychází průměrně jen asi 30 kcal. 

3. Vodní meloun

Tento plod potěší nejednoho milovníka letních vysokých teplot. Vodní meloun je totiž doopravdy „samá voda“, a tak na kalorie zkrátka nezbývá moc místa. V průměru obsahuje 100 g vodního melounu pouze 30 kcal.

4. Jablka

Vedle vitaminů, minerálních látek a antioxidantů obsahují jablka také mnoho vody a vlákniny, díky čemuž zasytí na relativně dlouhou dobu. U tohoto ovoce na nás čeká v průměru asi 48 kcal na 100 g.

5. Borůvky

Borůvky jsou chudé na cukr a bohaté na vlákninu a antioxidanty. Ty mohou měnit způsob zpracování a ukládání cukru v těle. Což je mimořádně výhodné, pokud se chcete zbavit přebytečných kil.

6. Grapefruit

100 g těchto citrusů představuje všehovšudy 35 kcal. Zvláště užitečné jsou červené druhy. Plodina je proslulá silným odvodňovacím účinkem, urychlením rozpouštění podkožního tuku, snížením chuti k jídlu a stimulací jaterní činnosti.

7. Maliny

Maliny obsahují zhruba 40 kcal na 100 g. Jemné plody mohou mít i bílou, růžovou nebo žlutou barvu. Je to nesmírně prospěšné ovoce, bohaté na draslík a hořčík.

8. Okurky

Okurky se z 95 procent skládají z vody. 100 g okurek obsahuje jen 14 kcal. Vysoký obsah zásaditých solí neutralizuje škodlivé kyseliny, které se do organismu dostávají společně s jídlem. 

9. Ředkvičky

Ve 100 g ředkviček je pouhých 19 kcal. Soubor obsažených minerálních a vitaminových látek je velmi bohatý, obsahují přírodní antibiotika, typickou chuť jim dodává hořčičný olej. Obsahují dvaapůlkrát více vlákniny než cukety.

10. Brambory

Brambory obsahují inhibitory proteázy, které umožňují, že brambory v žaludku setrvávají delší dobu. Při dietě se jich ale bát nemusíte. Ve 100 g vařených brambor se nachází asi 84 kcal. 

Zdroj: Aktin.cz, Prozeny.cz

Čtěte také

Tchýnin jazyk

Čtěte také

5 tipů na pokojové rostliny čistící vzduch