Kromě samotného oživení prostoru pasáž nabízí i zrcadlo současného českého designu. Záměrem je veřejnost seznámit s tím, co to vlastně vůbec design je a jak v reálu vypadá. V pasáži tak potkáte práci mladých designérů stejně tak jako už velkých zavedených značek. Myšlenka byla i ta, aby se projekty mohly provazovat a spojovat. V pasáži se s menšími autory potkají i takové značky, jako je třeba Modernista, Situs, RAKO a další.

Jak vše začalo?

Prague Design Week Autor: Oficiální zdroj Autor: Oficiální zdroj

Celá idea designové pasáže vznikla už s otevřením zdejší kavárny Art-n-coffee, která byla první vlaštovkou oživení prostoru. Její majitelka Hana Homolová vyhrála výběrové řízení především díky propojení kavárny s galerií a hned v prvních týdnech od otevření začala uvažovat, jak celou pasáž posunout ještě dál.

„Je to krásný prostor z dob první republiky, který byl v té době takový šedý a bez života. Většina výloh byla hodně podobná, některé dokonce prázdné, a tak jsme se rozhodli s tím něco udělat,“ vypráví Hanka o úplných počátcích Pasáže českého designu. Sepsala proto návrh pro Českou národní banku, co přesně by se tady mělo dít, ta souhlasila a projekt byl na světě.

Prostor pro český design

Design: Bartoloměj Holubář, foto Nikola Mikulecká Autor: Oficiální zdroj Design: Bartoloměj Holubář, foto Nikola MikuleckáAutor: Oficiální zdroj

Do projektu se postupně připojovali další významní členové, nejdříve jeho ředitelka Štěpánka Zinkaizlová a později i designéři Kamila Hrubý Vodochodská a Ondřej Kamenický, kteří jsou zodpovědní za výběr vystavovatelů v pasáži. Díky tomu se první z nich mohli ve výlohách budovy České národní banky objevit už v říjnu 2016.

Více na www.pasazdesignu.cz.