Poměr paliva a oleje určuje výrobce. Na období záběhu motoru se přidává oleje více, snížit se může až po nějaké době. Směs se připravuje do kanystru, nádrž stroje není tak velká, aby se dalo korektně odměřit správné množství. Nejprve se do kanystru nalije olej, poté palivo, olej se tak lépe rozmíchá. Oleje určené pro dvoutaktní motory jsou označené 2T, ostatní motorové oleje lze použít jen nouzově.

Množství musí být správné, protože nedostatek oleje znamená pro motor problém s mazáním. Zvyšuje se jeho vnitřní teplota a může dojít k zadření. Přebytek zase znamená zanášení agregátu úsadami, nepravidelný chod a možnost propálení pístu. Nedostatek oleje poznáme těžkým startováním, cinkavým zvukem z motoru a nepravidelnými otáčkami, kdy z výfuku nejde žádný kouř. Na rozdíl od přebytku, kdy motor také ztěžka startuje, jde hlavně z výfuku těžký modrý kouř.

Pro správné namixování si pořiďte mixovací nádobu a trychtýř. Při menších objemech míchaného paliva se vyplatí si pořídit obyčejnou zdravotnickou stříkačku, kterou přesně natáhnete olej a vstříknete ho do nádoby. Větší objemy se vhodně dělají pomocí dvounádobkového 2T oleje, kde potřebné množství si vytlačíte z hlavní nádoby do menší.

Tabulka poměru palivové směsi pro dvoutaktní motory:

Poměr 1:25 1:33 1:40 1:50
Benzín Olej Olej Olej Olej
1 litr 40 ml 33 ml 25 ml 20 ml
2 litry 80 ml 66 ml 50 ml 40 ml

3 litry

120 ml 99 ml 75 ml 60 ml
4 litry 160 ml 132 ml 100 ml 80 ml
5 litrů 200 ml 165 ml 125 ml 100 ml
Zdroj: Stihl