Každá část těla potřebuje konkrétní látky, aby dobře fungovala. Mozek není výjimkou. Čím mu pomůžete, aby lépe fungoval?

Zkuste třeba rybí maso

To obsahuje hodně omega-3 mastných kyselin, které jsou klíčové při tvorbě mozkových a nervových buněk. Řeč je zejména o rybách, jako je tuňák, pstruh, makrela nebo losos. Zároveň ryby obsahují vitamin D, který snižuje riziko různých forem demence ve stáří.

Čtěte také

Alzheimerova choroba

Čtěte také

Potravinami proti Alzheimerově chorobě

Ořechy všeho druhu

Ořechy jsou bohaté na tuky. A přesně ty mozek potřebuje! Rozhodně nemusíte mít pocit, že jsou tuky škodlivé, není to tak. Jsou jednou ze základních složek potravin, a pokud je doplňujete třeba ve formě ořechů, budou vám extra ku prospěchu.

Zkuste hlavně vlašské ořechy, podpoří váš nervový systém a mozkovou činnost. A speciálně třeba mandle jsou bohaté na hořčík. Ten je protizánětlivý a chrání mozek před neurotoxiny.

Červená řepa vám okysličí mozek

Díky tomu se znásobí váš mentální výkon. Červená řepa podporuje tvorbu červených krvinek, ulevuje při zácpě a posílí i tkáně a kosti. Prý také zkrášluje pleť, vlasy a nehty.

Zdroj: mojezdravi.cz