V mozku najdete spoustu neuronů (jsou jich tam miliardy), což jsou mozkové buňky, které se svými vlákny spojují s dalšími buňkami a tvoří obrovskou síť přenášející signály. Tvoří základ pro paměť, dovednosti i myšlení. Aby toto spletité centrum mohlo správně fungovat, musíte se o něj dobře starat.

S přibývajícím věkem přibývá také buněk, které odumírají, což může vést až k demenci. Zachovejte si zdravou mysl co nejdéle s cvičením paměti, ale i vhodnou stravou.

Podívejte se, jak cvičit mozek:

Zdroj: Youtube

Mozek potřebuje vhodnou stravu

Základem pro zdravé tělo i mysl je zdravá strava. Ta dodá vašemu tělu i mozku látky důležité pro jejich fungování. K vyváženému jídelníčku přidejte také pravidelný pohyb na čerstvém vzduchu, dostatečný pitný režim a kvalitní spánek.

Co ovlivňuje funkce mozku?

Esenciální mastné kyseliny omega 3 a 6

Tyto látky si tělo nevytvoří samo, proto je musíte doplňovat vy. Díky nim se tvoří buněčná stěna a izolace nervových vláken. Najdete je v mořských tučných rybách, ořeších nebo sóje, lněném a sezamovém semínku a oleji – zejména, pokud jsou lisované za studena.

Sacharidy

Sacharidy tvoří energii pro tělo, ale i mozek. Vhodné jsou složené sacharidy, z nichž se glukóza uvolňuje postupně. Namísto čokoládové koblihy volte raději celozrnné výrobky, ovesné vločky a zeleninu. Vhodné je také ovoce v čerstvé, ale i sušené podobě. Zejména pak banány, které navíc obsahují i fosfor a draslík.

Nejlepší potraviny pro váš mozek:

  • losos,
  • vejce,
  • borůvky,
  • listová zelenina,
  • ořechy,
  • káva,
  • hořká čokoláda.

Vitaminy a minerály

Pro mozek jsou prospěšné také bílkoviny, vitaminy (C, E, D a B), minerály (jod, zinek, selen, hořčík, železo, vápník). Vaše tělo si poradí také s pivovarskými kvasnicemi, luštěninami, sójou, amarantem, cizrnou nebo hovězím masem.

Co můžete vyzkoušet pro správnou funkci mozku?

Pokud chcete zlepšit svoji koncentraci, můžete vyzkoušet lecitin, který je důležitým zdrojem cholinu. Ten přispívá k normálnímu metabolismu lipidů a homocysteinu. Vyzkoušet můžete také guaranu, která je přírodním zdrojem kofeinu a rychle vás probere. Další možností je ginkgo biloba, která obsahuje spoustu prospěšných látek. Zapomínat byste neměli ani na ženšen, který je považovaný za všelék. Kvalitní zelený čaj nepotěší jen vaše chuťové pohárky, ale také vám pomůže se soustředěním. Kvalitní hořká čokoláda pak obsahuje látky vyvolávající pocit štěstí a zvyšující aktivitu mozku.

Zdroj: nm.org, forbes.com, healthline.com