Takové pečené brambory určitě nevynechávejte. Pomáhají snížit krevní tlak, protože obsahují hodně draslíku. Snižují riziko mrtvice a dalších srdečních nemocí. Tuňák z konzervy nebo klidně čerstvý obsahuje velké množství omega-3-mastných kyselin, které snižují riziko srdečních chorob. Dejte si dvě porce týdně a uvidíte.

Neopomíjejte rajčata

Ta obsahují hodně draslíku, vitaminů A a C. Naopak třeba lesní plody obsahují vlákninu, která podpoří trávení, a tím sníží hladinu cholesterolu. Nejlepší na krevní tlak a celkově cholesterol jsou prý borůvky.

Jedno jablko denně je základ v boji proti cholesterolu. Obsahuje antioxidanty, které podporují zdravou buněčnou funkci. A když ho zkombinujete s ořechy, třeba pekanovými, nic nezkazíte. Ba naopak.

Nenáviděná kapusta

Obsahuje draslík, vlákninu, antioxidanty, hořčík. Kapustu mnoho z nás nemá rádo, právě kvůli vzpomínkám na školní jídelny. Dá se ale připravit i chutně a je to skutečný bojovník za zdravé srdce. Obecně podobně funguje veškerá košťálová zelenina jako zelí nebo růžičková kapusta.

A co vejce a cholesterol?

Čtěte také

Čtěte také

Vejce v akci. Jaká je pravda, prospívají, nebo škodí?

www.mojezdravi.cz