Polštářová pravidla jsou sice trochu ošemetná, přece jen jsme každý z trochu jiného těsta, ale určité společné rysy najít můžeme. Tady je máte, vyzkoušejte.

Začneme u výplně

Můžete mít výplň z peří. Nebo z vlny a tu dokonce i takovou, kterou si sami budete regulovat jejím přidáním, nebo ubráním. Tyhle dvě varianty najdete rovněž u dutých polyesterových vláken, což jsou vlastně kuličky.

Další možnost nabízí výplň ze studené pěny (druh polyuretanu), případně líné pěny, které se také říká paměťová/chytrá pěna. Velmi pěkně reaguje na teplotu a zatížení. Snad každý by měl aspoň vyzkoušet Tempur, viscoelastický materiál s otevřenou buněčnou strukturou. Třeba jen proto, že ho v 70. letech používali kosmonauti, aby se jim dobře sedělo při letu do vesmíru. Perfektně se vám přizpůsobí. Gelová výplň zase pomáhá vyrovnávat tlak přirozeného zakřivení páteře a hlavy, ale najdete i kombinace zmiňovaných materiálů nebo jiné.

Podle tvaru: klasika

Určitě ho doma má či měl každý z nás. Klasika rovná se širší obdélník, do středu naducaný, o rozměrech 70 x 90 cm (případně jiné), který se běžně doporučuje pro všechny spánkové polohy. Také jeho materiálová nabídka je největší.

Čtěte také

Čtěte také

Co dát do cibulové polévky, když nechcete krutony

Podle tvaru: různé možnosti

Anatomický polštář s vlnou je z jedné strany rovný, z druhé zvlněný, v horní části je širší. Díky tomu se do něj hlava perfektně poskládá i s krkem a rameny, páteř zůstává v dobré poloze. Doporučuje se pro spaní na zádech. Naopak šikmý polštář, který může připomínat tvar písmene V, jen s výplní, se dá používat pro nejrůznější spánkové polohy a pořád bude vyhovovat, stačí ho jen natočit podle svých potřeb. Tvar „čtyřlístku“ neboli motýlek je optimální pro spáče na břichu (lépe se vám bude dýchat a páteř není deformovaná), byť ho lze využít i při ostatních známých spánkových polohách.

Čtěte také

Čtěte také

Běh pozadu. Super sport, zdravá vychytávka, nebo čirý nerozum?

A tohle víte?

  • Žádný proleželý polštář nefunguje dobře, možná i tohle je důvod, proč se vám nespí dobře.
  • Nechcete měnit klasický polštář za jiný tvar? Zamyslete se, zda má optimální tloušťku. Nadmíru naducaný drží hlavu v předklonu, příliš „hubený“ dostává hlavu do záklonu.
  • Kdybyste měnili klasický za některý tvarovaný anatomický polštář, buďte trpěliví. Zdravému člověku potrvá asi 2 týdny, než si zvykne. A koho trápí bolesti páteře delší čas, může si zvykat klidně měsíc.
  • S polštářem řešte také matraci, to je pro zdravé spaní skutečně základ.

Zdroj: loznice.czsleepcentrum.cz